Hellooo from maaah computer!

Sitter vid datorn för första gången på evigheter. Man är ju så illa tvungen att starta den för att teckna nytt avtal med mobilt bank id och swish. Jag har bytt telefon så då är man ju tvungen att göra nya avtal och installationer, segt, men nu är det fixat och jag kunde anmäla VAB två dagar försent. Loke har någon sorts infektion i ögat så vi har varit hos läkaren. För första gången i hans liv så fick han en penicillinkur. Vabbade en dag med honom för att hålla koll så han inte var känslig mot det, men det har gått bra, så nu har han varit i skolan.
 
Jag började googla hans symtom han hade på ögat och jag tror det är en bindhinneinflamation ja här får man ställa sina egna diagnoser för på HC får man inga svar bara medicin. Galet.
 
I helgen vankas det jobb igen. Två helger på raken med jobb för min del. Hoppas lönen blir lite större men det blir den knappast. Mitt yrke är verkligen inte välbetalt, personligen tycker jag att något borde göras snarast. Det är fler och fler som blir äldre och ingen som vill jobba inom yrket inom en snar framtid. Det kommer bli problem. Dom måste ge yrket högre status NU och tänka på framtiden. Höja löner, visa uppskattning och inte bara rycka på axlarna och tro att folk står på kö för att jobba.
 
Nog om jobb. Jag har dragit med en förkylning i två veckor nu, den verkar inte vilja ge med sig. Hur mycket snor kan en näsa producera? MYCKET! Fan det var ju inte heller nåt kul ämne, jobb och snor. Fantasin tryter. Idag blir det både vegetariskt och ovegetariskt till middag. Tänkte slå på stort och göra två rätter. Veggi till mig och Freija och köttfärssås till killarna. Freija gillar inte köttfärssås.
 
Igår hade vi utvecklingssamtal för Freija. Det gick jättebra. Hon sköter sig i skolan och gör det hon ska. Ligger bra till i alla ämnen men vi måste få upp mer flow i läsningen. Läsa morgon och kväll, vem i hela fridens namn har tid att läsa både morgon och kväll? Man har tid till det man vill suckar ni då, jajaja men jag vill inte läsa klockan 05 på morgonen för att hinna med, så vi får läsa mycket på helgerna och kvällarna istället ;) Sen finns det ju mycket läsning i vardagen. Läsa på mjölkpaket, reklam m.m. Freija tycker bäst om att läsa hemliga papper sånt som hon egentligen inte har med att göra, nyfiken i en strut!
 
Nä hörni, spisen kallar i eftermiddag har vi iallafall hunnit läsa och druckit nyponsoppa!
 
HASTA LAVISTA, BABY!
 
 
Gammal bild på dundersöt tjej
Trackback

RSS 2.0