När man plockat blåbär...

Det absolut finaste med hösten är när man kan hänga i skogen och plocka in bär av alla möjliga sorter och sedan skapa något ätbart utav det. Här senast blev det blåbärsmuffins. 
 
 
Fantastiskt goda. Ikväll är vi bortbjudna på middag då tänkte jag ta med mig en påse som vi kan smaska på till efterätt. Just blåbärsmuffins är väldigt simpelt att göra men sååå gott. 
 
Att plocka blåbär kan ju ta ganska lång tid om man som jag föredrar att plocka dom bär för bär. Då slipper man den tråkiga rensningen sen, men jag köpte faktiskt en liten bärplockarmojäng på Dollarstore för 30 kr storlek barn. Den var fantastisk att plocka med precis lagom stor för att inte förstöra bären eller få med sig så mycket rens. Ska nog köpa fler så alla har var sin.
 
Bärplockning är verkligen ett projekt som ger ro i själen, har du inte testat göör´t!
 
 
Hojta till om ni vill ha receptet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0