6 Dec.

 
 
En bild på min sköna böna från förra vintern.
 

Nu är jag på jobbet, så bra att man kan tidsinställa inlägg. Började 7:30 idag. Tänka sig att det blev jobb hela veckan trots att jag inte visste av några jobbdagar alls innan Måndagen. Så är det att vara vikarie, man får ett sms och hux flux har man jobb hela veckan lång. Jag har hitills samlat på mig 85 timmars jobb denna månad och mer lär det väl bli. Jag gillar att vikariera, det passar mig ypperligt och jag har alltid jobb trots att jag inte är fastanställd. Varje månad dimper lönen in på kontot, det är himla skönt. Jag vill nästan inte ha ett ordentligt jobb alltså ett jobb med schema att jobba efter. Jag gillar att det är så impulsivt att vara vikarie man får ett sms eller så ringer dom. Sålänge man håller sig med jobb är det drömmen tycker jag. Dessutom fungerar det jätte bra med barnen. Jag jobbar ju olika skift så vi får mycket tid tillsammans. Ibland jobbar jag dag, ibland kväll och mer sällan men ibland jobbar jag natt. Trivs så otroligt bra i min jobbsituation. Vissa kanske tycker att det låter som värsta kaoset, men det är de inte iallafall inte för oss.

 

Igår kom jeansen jag beställde till Loke från H&M. Precis lika fina som jag minns dom. Nu får vi se om det blir dom svarta eller röda till jul. Beroende på vad vi hittar för tjusig överdel, ska väl ge mig ut på jakt någondag framöver.

 

Hoppas alla får en härlig Torsdag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0