80-tal.

 
Jag och Freijsan kör på 80-talsfrilla idag trollhår deluxe! Våffeltången is alive in the Nilsson family.
 
När jag och en utav mina barndomsvänner var i tidiga tonåren gjorde vi nog inte annat än att blondera håret och våffla det. Hundra kg läppglans på det eller möjligtvis foundation på läpparna och läppglans över det. Sååå hett alltså. Det är inte konstigt att jag har så tunt hår det har fått utstå massor under mina glada ungdomsår. Men kul hade vi, nästan jämt. Fast med handen på hjärtat så längtar jag inte tillbaks till dom där åren och skulle jag på någotvis åka tillbaks till dom åren så skulle jag göra om och göra rätt iallafall i vissa situationer.
 
Jag kan då säga att jag har levt livet och det gjorde jag tidigt, nu lever jag livet på en helt annan nivå och jag skulle inte byta det mot något annat i världen.
 
Påtal om det här med ålder och så här om dagen när jag stod på jobbet blev det varmt, så jäkla varmt och jag utbrast "Jag tror jag är i klimakteriet" Min kollegor ett par år äldre skrattade gott åt mig och sa du som är så ung. "kroppen är gammal" svarade jag. Haha. Även om man är ung så kan ju faktsiskt kroppen vara utsliten. Min är nog en sisådär 65 + och i pensionsålder iallafall imellanåt när tröttheten sätter in ;) Dessutom gillar jag ju kafferep, bingolotto, bilbingo, trevliga skogspromenader, korsord osv. Jag är nog en ungdom i en pensionärs kropp, det är liksom intressen som passar min åldriga kroppshydda ;) haha.
 
Men... Jajjamän det finns ett men min teori spricker jag är nog en helt vanlig 25 åring snart 26 åring, iallafall för jag tycker INTE om att gå upp i gryningen och vänta på morgontidningen. Det gör pensionärerna. Så jag är antagligen bara en vanligt 25 åring med tantiga intressen, tjohooo sådan är jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0