Är det bara hemma hos oss?

 
Varje gång jag ska hoppa in i duschen förvånas jag över hur många flaskor som står och dräller runt badkarskanten det är inte två av samma sort det är typ FYRA! Alla är i princip halvfulla eller tomma.
Jag tror jag är för spontan när jag är och handlar, eller så är de så att flaskorna inte knatar iväg och
kastar sig själv i papperskorgen, detta är något jag måste lära dom PRONTO! För såhär kan vi inte
ha det! Jag känner mig naken, rädd och exposed när jag står där i duschen och dom glappar med
locken mot mig som om dom skulle vilja äta upp mig. HJÄÄÄÄLP!!!
 
Min mamma påpekade i somras när vi städade förrådet att jag verkar ha en smula problem med
att göra mig av med saker, värt att påpekas att detta INTE är inkluderat i det problemet detta är
snarare dåligt minne och brist på engagemang. Jag städar toaletten här hemma men skådar
sällan flaskorna som snällt står på led, jag och min man verkar ha någon gemensamt där vi
städar i blindo för badkarskanten. Syns det inte finns det inte. Idag finns det! Och finns det
till och med bildbevis kan vi inte ljuga för oss själva längre...
 
Påminnelse till mig själv: TA BORT TOMMA FLASKOR FRÅN BADKARSKANTEN!!!!
Den 17/12-12 klockan 15:55 (bör jag vara hemma från jobbet) Kanske ska sätta larm
på telefonen så jag verkligen kommer ihåg det. Jag lovar att hålla er uppdaterade.
 
Godmorgon förresten!


Kommentarer
Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Hahahaha! vi är PRECIS lika dana, PRECIS. Vissa flaskor har vi sparat för att barnen "leker" med dem i vattnet. Men kom igen, behöver dem verkligen fem olika flasksorter med olika sprutkraft för att ha roligt i badkaret? =P Man kanske kan spara en eller två på sin höjd och inte tjugofyra ;D

Men men. Det "kan ju vara bra att ha" ;)

Svar: Haha ja det verkar vara fler som har problem med gapande flaskor ser jag ;) Mina står fortfarande och dräller runt badkarskaten... ska ta tag i dom snart måste bara vila upp mig en smula efter jobbet :)
Caroline Nilsson

2012-12-17 @ 11:43:02
URL: http://familyportrait.blogg.se
Klara

Klickade in på din blogg då jag såg att du hade skrivit en kommentar om foto på en annan blogg. Kikade igenom bloggen och kände igen namnen på barnen, plötsligt insåg jag att jag följde din blogg för några år sedan när Freija var liten. Bloggvärlden kanske inte är så stor trots allt.

Svar: Men vad roligt att du hittade hit! :) Ja det har ju blivit ett par bloggar genom åren, minns du vilken av bloggarna du följde? Har haft 3 olika sen vi fick Freija och Loke. Bloggvärlden är inte alls stor i vissa fall ;) Kram kram.
Caroline Nilsson

2012-12-17 @ 17:22:27
URL: http://traveltheworld.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0