Attraherad del 2. 26 nov.

Nu vet jag varför Freija pratade om att vara attraherad. Träffade en annan mamma som också har barn på samma avdelning. Hela attraherad-grejen handlar om magneter. Om magneterna går ihop är dom attraherade av varandra och vill pussas och om magneterna inte är attraherade av varandra då stöter dom ifrån. Haha. Ja mycket får man höra innan öronen trillar av.

 

Attrahera = Flera saker dras till varandra.

 

Repellera = Att saker stöter ifrån varandra.

 

Jag har ju inte varit på förskolan på en vecka då jag har jobbat natt, det är mannen som har skött hämtning och lämning. Tänk vad man missar på så kort tid, inte konstigt att man blir fundersam över vad lill damen pratar om. Lill hjärtat mitt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0