God morgon!

 
Imorse for vi iväg till Förskolan för att fika och pyssla på Freijas avdelning. Mycket trevligt, det visades även bilder från den gångna terminen på det dom har gjort. Freija hade ritat en jätte fin bild med hela familjen på och även gjort oss i lerformat. Vi fick se bilder från Luciatåget på en såndär fotoram som hänger i hallen som byter bilder av sig själv. Haha vad tusan heter dom? Digitalfotoram kanske.
 
Och till min glädje så samlade även pedagogerna ihop barnen till samling och sjöng julsånger(!) Dock utan luciakläder och luciatåg men jag fick iallafall höra lite skönsång, det tackar vi för. Camilla min arbetskollega sa ja man hör ju din dotter mest. Haha ja hon skrålade på rätt friskt. Loke satt även med han i samlingen och sjöng. Han vill ju inte vara på förskolan, men han fick minsann följa med och hälsa på idag iallafall och på Freijas avdelning verkade han trivas som fisken i vattnet, hoppas han får börja där till nästa hösttermin. Det funkade ett tag att ha dom på skilda avdelningar men nu verkar lilleman ha kommit på andra tankar.
 
Egentligen skulle vi ju låta barnen ta jullov idag, men då fick jag nys om att det är pyssel i lekhallen på Tisdag, så vi gör ett undantag från jullovet på Tisdag och far dit och pysslar ska även försöka få med mig den lilla mannen på det och så stannar jag där med honom. Man får försöka lirka med herren så kanske spärren släpper till vad han nu har kommit på. Snön vräker fortfarande ner från himlen, det verkar inte finnas något stopp, men vad gör det fick precis ett sms om att mina nya vinterskor ligger på Ica och väntar på att hämtas ut, Yippi!
 
Hoppas att alla får en härlig helg!
 
Bilderna är sen i Februari i år.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0