Ior & Chili.

 
Hur går det med katterna?
 
Jo tack bara bra. Dom är världens mysigaste. Chili är mycket för barnen och dom får kånka och bära på honom bäst dom vill, han säger ingenting, han snarare njuter av uppmärksamheten han får. Ior är mer för oss vuxna han älskar att ligga i soffan och mysa när vi tittar på tv. Här om kvällen när jag låg i sängen så kom han och la sig bredvid han tröck in hela sitt huvud i min armhåla och sen låg han och trampa på mina revben, mys? Han är rolig han. Vi fick ju med en massa mat från den tidigare ägaren här om dagen satte jag upp en burk Ica mat från det som var medskickat det gillade dom INTE! Det ska vara Friskies i sås eller gele annars får det lov att vara tycker dom. Ska prova att ge dom koktfisk någon dag, köpte någon varaint i frysdisken som jag har hört att katter ska gilla.
 
Idag försökte jag mig på att fota dom, ja resultatet ser ni ovan, det är inge vidare ljus hemma hos oss trots att vi sökte oss mot fönsret för att ta del av det lilla dagsljus som finns.
 
Chili är som en vakthund, såfort det låter i trapphuset så kommer han springandes och små morrar.
 
Något jag dock inte hade räknat med när vi skaffade korthåriga katter var att dom skulle håra så kopiöst. Jösses jag tycker det är hår överallt. Spelar ingen roll hur mycket man än dammsuger och sopar. Fast det är nog en vanesak när man inte har haft katt på länge. Tur att det finns klädrullar så man kan rulla av kläderna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0