Jag & Lomannen.

Såhär tjusiga var jag och Loke när vi plingade på hos gammelmormor imorse vid åtta tiden. Loke i Tomtedressen och jag med glitter i håret. Vi blev bjudna på lusse-fika/frukost, sen hann vi se två luciatåg tippa förbi på tvn. Ett av dom var på Musikhjälpen så söta barn, dom sjöng julsången Ljuset i advent, kommer ihåg att jag fick sjunga solo på en utav verserna från den när vi hade luciatåg i skolan. Det var på den tiden som rösten gick att sjunga med. Nu låter det inge vidare alls och barnen ber mig helst vara tyst när jag försöker stämma upp i sång.
 
Efter fikat hos mormor så följde hon med oss upp på banken för lite ärenden. Där blev vi överrösta med presenter och fika. Loke fick en ballong, målarbok och pennor samt ett sparhund. Han fick även med sig en sparhund till Freija. På banken fanns det även en tävling där man skulle gissa hur mycket en full såndär sparhund vägde. Jag slängde iväg en gissning men precis när jag stoppat ner mitt bidrag i lådan så kom jag på att jag för tusan hade skrivit NIO KILO istället för 900 gram nånting. Som tur var, så var det bara jag som hade gissat så jag vände upp och ner på lådan och plockade ut min lapp och rättade till mitt lilla misstag. Ve och fasa om jag inte hade kommit på det, då hade dom ju trott att jag var helt knäpp. En pytteliten sparhund som väger 9 kg, haha. Ja det är inte lätt alla gånger ;) Vi fick även varsin Handelsbanken mugg. Tackar!
 
Loke fick sig en pulkatur, ingen var gladare än han. Det var den andra för i år, gissa om han har längtat.
 
 
 
 


Kommentarer
Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Hahaha! Nio kilos spargris! Det måste vara en stor rackare ;)

Mysig dag ser det ut och låter det som ni haft i alla fall!

Svar: Haha ja guud tur att jag kom på mig själv, jag och mormor stod där som två knäppisar och lirka upp min lapp ur lådan igen och rättade till det "lilla" felet ;)
Caroline Nilsson

2012-12-13 @ 13:42:36
URL: http://familyportrait.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0