Julafton.

Det här inlägget har jag skrivit på i två dagar, har så mycket jobb att stå i. Jag har stupat i säng redan vid 21-22 tiden på kvällarna så jäkla trött. Nu har jag bara en jobbdag kvar, sen är jag ledig ett par dagar det ska bli otroligt skönt, men nu ska jag låta er läsa det jag skrivit i två dagar ;)
 
Bad mannen ta en bild på våra fina barn på julaftonsförmiddagen, ja det blev många roliga bilder den ena blundar och vise versa. Här är en av dom bättre.
 
Så himmelens skönt att julafton är avklarad. Kan ju med handen på hjärtat säga att så jäkla kul var det ju inte, men för mig är det barnens högtid och dom var nöjda vilket är huvudsaken. Jag är lite ledsen i ögat över att jag inte fick vara med mina barn hela julaftonsdagen då jag jobbade. Hade så mycket hellre varit hemma med mannen och barnen och bara haft det mysigt. Nästa år ska jag INTE jobba julen. Det är förtidigt, barnen är för små och jag vill inte missa jularna med barnen nu. Jag är inte redo.
 
Jag kom hem vid 16:30 då var maten i princip färdig. Slängde i mig en jultallrik och sen kom tomten och delade ut paketen. Barnen slet upp dom, blev nöjda över innehållet och sen var det som att luften gick ur allesammans. Tröttert i varje liten kropp i hushållet. Allting blev så hatti fnattit. Inte alls efter mitt tycke och smak. Något mys var det knappast tal om bara stress, stress, stress, men jag är glad över att mannen fått så fin hjälp där hemma med mat och allt av min mormor. Tack snälla mormor! P var jätte glad över allt som du gjort och hjälpte till med. Han påpekade det till och med på kvällen.
 
Klockan 21:00 låg jag och mannen redan ner bäddade i sängen. Vi kollade på Svensson Svensson. UR dålig om ni frågar mig. Man ska inte göra uppföjare på filmer flera år i efterskott. Samma med Sune som har premiär på bio idag (igår) helt nya skådespelare hur bra kan det bli(?)
 
Även fast jag gick och la mig så tidigt så lyckades jag för första gången i mitt liv försova mig(!) Så jäkla duktigt. Började jobba 06:45 och vaknar 06:50 på med kläderna och spriiiing! Var på jobbet 07:00 så jag blev en kvart sen tur att vi hade det lugnt på jobbet.
 
Hur som helst julen var lyckad för dem den var ägnad åt. Barnen! Freija och Loke var lyckliga. Det kunde inte ha blivit bättre för deras del. Frågade man Freija vilken som var den bästa presenten så svarade hon "Rapunzel trosorna och Nintendo ds" Haha min gullan trosor av allt det var de bästa ;) Loke tyckte att hans Blixten Mcqueen "dator-grejsimojs" var bäst och bilarna speciellt Mack som var en lego lastbil. Ska lägga upp en video sen när min böna står och skrålar i mikrofonen som hon fick. Så jäkla söt. Skickade videon till pappa också så han fick se lite utav våran jul :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0