Julmarknad 8 Dec.

 
Bilder ifrån Storforsens julmarknad.
 

Vi for iväg på julmarknaden i Storforsen på förmiddagen, vi gick runt och tittade och vid 13 tiden kom tomten och delade ut klappar till alla barnen. Freija hoppade glatt upp i tomtens knä med världens smile på läpparna. Hon var inte det minsta rädd. Loke däremot han vände i dörren och ramlade pladask framåt, men Freijsan ordnade minsann så han fick en klapp han också. Härligt att det var så varmt väder. Vi har inte mer än 3 minusgrader för tillfället och snöflingorna singlar ner från himmelen. Underbara vinter. Den kan vara fin den också. Stämningen där uppe vid forsen var verkligen julig. Tycker dock inte att det var så mycket till "marknad". Det stod brandmän där uppe och delade ut julkalendrar och ena brandmannen tyckte minsann att mamman skulle ha en disktrasa(!) då sa jag att den kan minsann pappan ta. Även om det var ett skämt så lever vi fasen inte på stenåldern. Herrn i huset diskar och torkar minst lika mycket som mamman i hushållet. Men disktrasor fick vi iallafall. Det går ju åt så det var ju trevligt ioförsig.

 

Precis som förra året stod det inte i annonsbladet att parkeringen kostar pengar. Vill man veta det måste man gå ut på internet. I dessa "kort-dagar" vore det kanske bra att dom informerade om det. Nu visste vi ju dock sen förra året att de kostar men då fick vi minsann skramla fram småpengar för att överhuvudtaget ta oss in på parkeringen. Bättre info om det skulle inte skada. Jag har i princip aldrig kontanter på mig om jag inte vet att jag måste ha det. Tycker det är bättre med kort.

 

Hur som helst det fanns även hästslädåkning där uppe i forsen, som barn och föräldrar kunde få åka med, men det gjorde vi inte vi tittade bara och väntade på tomten. Tomten uppe i forsen är verkligen super mysig. Ja ni ser ju själv på bilderna, han ser ju så himla snäll ut så de är svårt för barnen att vara rädda. Loke är ju rädd för alla tomtar men den här tomten gillade Freija massor. Jag förstår henne. I paketen var det samma som förra året två söta dockor som man kan hänga i granen.

 

Vi funderar på att klä granen ikväll, så att katterna vänjer sig vid den. Jag tror mina glaskulor hänger på en väldigt skör tråd detta år. Mina uggle kulor lär få sätta livet till när katterna förmodligen kommer hänga i granen och välta den.

 

Vi har verkligen haft en super mysig dag. Barnen var glada och föräldrarna var glada. Vi avslutade vår dag med fika hemma hos gammelmormor. Hon bjöd på tårta, kaffe och saffranskusar. Finns det något bättre än varma saffranskusar?

 

Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0