Knäppt!

Har haft den här låten i huvudet idag... haha fråga mig inte varför...kommit på mig själv att gå och nynna på den helt från ingenstans. Ibland får man skumma låtar på hjärnan.
 

När man söker stundens sorger glömma

Är det skönt att vaken gå och drömma

Glömma att lyckan flugit har sin kos

och att du ej fick min röda ros

Ty just nu idag så köpte jag

en liten ros i en blomsteraffär

En ros röd som blod så att du förstod

att det är dej som jag håller kär

 

När jag som vanligt ringde dig och på bio bjöd dig ut

så svara du helt enkelt nej, nu får det vara slut

Du sa: Jag ska va hemma, lägga mig tidigt och sova

Ring inte mer är du snäll, och det, de måste jag lova

Men ingenting kunde hindra mig, jag måste ut ikväll

På stan jag drev tills jag såg dig med en grabb i en bil av senaste modell

Bilens lack den glänste, kromen blixtra i dess nos,

när jag stod där stum och tänkte: Hur enkel är min lilla ros

 

När man söker stundens sorger glömma

Är det skönt att vaken gå och drömma

Glömma att lyckan flugit har sin kos

och att du ej fick min röda ros

Ty just nu idag så köpte jag

en liten ros i en blomsteraffär

En ros röd som blod så att du förstod

att det är dej som jag håller kär

 

När jag nu ändå vandrar olyckligt kär och nervös

Är det väl ingen som klandrar om rosen ges till en annan tös

 

Ty just nu idag så köpte jag

en liten ros i en blomsteraffär

En ros röd som blod så att du förstod

att det är dej som jag håller kär



Kommentarer
Lina - Mamma till Wilma & Wiola

Men har du startat en ny blogg ? De har man missat .. Trodde du bara la ner bloggandet :) du , en fråga fotar du på beställning!? Å va tar du för de ?

Svar: Haha denna blogg startades ju i samma veva som jag la ner den andra. Har bloggat här sedan i Mars i år. Ser du inte på Facebook när bloggen uppdateras? Har ju den kopplad dit. Jag fotar gärna, vad för bilder har du tänkt? Kram.
Caroline Nilsson

2012-12-18 @ 22:35:53
URL: http://www.liniz.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0