"Langta" Luciatåget 6 Dec.

Förra årets glada nisse.
 

Phu vad trött jag är efter jobbet. Även fast dagen inte har varit speciellt ansträngande. När jag kom hem blev det ett städrace light. Lite dammsugning och putsande här och där. Vi har även fixat Freijas luciakrona inför Langta Lucia som hon säger. Gullefjun. Vi har satt batterier i ljusen och glitter runt själva kronan. Måste stryka lucialinnet också. Förra året var Freija pepparkaksgumma. Loke ska vara tomtenisse precis som förra året. Han får ett tärnljus i handen för han vill också ha ljus. Nu vet jag dock inte om förskolan ska ha något vidare luciatåg utan vi är inbjudna på fika. Den 11:e på Lokes avdelning och den 14:e på Freijas. Måste ta tag i och fråga hur dom tänkt sig. Annars kanske jag skickar kidsen i full utstyrsel till förskolan på fel tid och dag. Tycker de är trist att dom inte har något på själva luciadagen den 13 December.

 

I helgen tänkte jag fota barnen med luciakläderna på, kanske blir ett elektroniskt julkort. För några vanliga skickar jag inte och skickar man inga kort så får man heller inga själv har jag märkt. Tror det var mer förr det var viktigt att skicka julkort, mormor och hennes generation skickar ju fortfarande till hela adressboken som dom har.

 

 
Pepparkaksgumman och Tomtenissen förra året.
 
 
Återkommer med ARG uppdatering ang detta senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0