Lediga Måndag.

 
Denna vecka är det inte mycket jobb inbokat, iallafall inte som jag vet av, och jag kan tycka att det är ganska skönt då jag har en massa jobb framför mig. Då kan man unna sig dessa lediga dagar. Jag har ju inte turen att få vara ledig runt jul som de flesta andra. För mig vankas det massor med jobb då. Jag är bara ledig nyårsafton i år.
 
Idag har jag haft finbesök av Dessi och Lina. Dom var förbi på lite fika mys. Kul att träffa dom det var väldigt länge sen jag träffade fina Lina, så det var på tiden och jag tycker det bör ske oftare än såhär ;)
 
Barnen har haft turen att få vara ute och leka med gammelmormor i snön. Hon hämtade dom vid 12 och vid 13:30 var dom hemma igen frusna och röda om kinderna. Då blev det smörgåsar och mjölk. Nu leker dom för fullt i Lokes rum och bygger koja med en madrass. På senaste tiden har trollen gjort det till vana att gå upp före faaan, dom stiger upp redan vid 04:00 tiden och vägrar sedan att somna om. Då ska det lekas och väsnas så hela huset vaknar. Känner mig lite hjälplös i detta problem, det verkar inte finnas någon lösning på det. Vi har testat det mesta och inget biter på dom. Det är lika tidiga mornar vad vi än gör, helg som vardag och det tar på krafterna. Loke brukar vara dötrött på kvällen redan innan 19:00. Vad jag har hört ska barn sova 12 timmar för att orka med dagen. Här går dom och lägger sig ungefär 19:00 varje kväll och stiger upp 04:00 vi har testat att hålla dom vakna längre men det är också utan effekt. Kanske är det bara en fas dom går igenom.
 
När som blir tonåringar och vägrar stiga upp ur sängen ska jag banne mig påminna dom om dessa tidiga mornar som jag har behövds dras med, då ska jag ge igen, stå med dammsugaren utanför deras rumsdörrar ohoj så mycket damm det var just här utanför dörren ;) hehe. Som sagt jag hoppas det bara är en fas. Dom har alltid varit morgonpigga men någon måtta får det väl endå vara.
 
 
Påtal om något annat Mormors fina naglar går hem hos tanterna på byn. Nu har mormor lovat att en av hennes vänninor ska få komma hem till henne så ska jag komma dit och göra juliga naglar på henne också. Denna dam vill ha rött och glitter. Hujeda snart har jag väl hela PRO trampandes på kö utanför dörren som vill ha vackra naglar. Egentligen är det ju inget speciellt jag gör, jag använder mig av Depends gelelack som håller längre än vanligt nagellack, men damerna blir nöjda och glada och jag gör det för skoj. Nu har jag ju även en massa fina stenar som kan limmas fast i lacket. Själv har jag just nu rött lack med silver stenar på tummarna och ett rött hjärta på varje hand på ett finger. Så tjusigt så, men vad pilligt det är att göra på sig själv. Roligare att göra på andra speciellt när de är så uppskattat.
 
Kram!


Kommentarer
Hanna Karlsson

Mysigt med besök!

Svar: Ja det var de extra mysigt när man inte ses så ofta och det verkligen blir av, det är svårt att pricka in tre scheman och en tid som passar alla.
Caroline Nilsson

2012-12-10 @ 21:55:40
URL: http://hannafialotta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0