Luciakidsen!

Fina Luciakidsen.
 
Ringde mamma i förmiddags och fråga om jag fick låna hennes trädgård, hon tyckte jag sa att jag ville sitta i hennes trädgård, haha. Vi tog bara ett par bilder på mammas trapp för barnen började frysa. Dom fick sitta på ett lammskinn på trappen medan jag försökte skynda mig att knäppa några bilder, här är favoriterna.
 
Tyvärr så får jag ju inte se barnen i något luciatåg i år. För på barnens förskola är INGA föräldrar bjudna att komma och titta. Totalt jävla värdelöst om ni frågar mig!!! Det är liksom höstterminens stora höjdpunkt för både oss föräldrar och barn. Jag hade till och med tagit bort mig från tillgängligheten för jobb den 13:e för jag ser det som en tradition att gå på barnens lucia på förskolan. Varför ska barnen öva på julsånger i veckor och sedan inte få visa upp det för föräldrarna? Varför ska vi föräldrar lägga ut pengar på luciakläder som används engång om året när vi knappt får se våra barn använda dom? Argumentet var "Det blir för trångt om alla föräldrar ska komma och titta"  Jag måste missat att förskolan han krymt sen förra året! Då var det minsann luciafirande och barnen fick sjunga FÖR föräldrarna.
 
Nä istället för att vi ska få komma och titta så ska vi istället komma och fika med våra barn på andra dagar denna vecka, men inget luciatåg. Jag hade gärna skippat fikat bara jag fick se dom sjunga det är de som är det viktigaste, jag skiter väl i fika. Det är traditionerna jag vill ha!
 
Undrar om jag är den enda föräldern som tycker detta är helt åt h-vete...
 
Helst hade jag ju hållt barnen hemma och bojkottat hela grejen, men nu har ju Freija övat och allt inför att hon ska lussa för barnen på dom andra avdelningarna så det vore elakt mot henne att göra det. Loke ska inte ha något luciatåg alls men han kommer minsann komma som tomte till förskolan i alla fall är det Lucia så är det!
 
Besvikelsen är STOR!


Kommentarer
Johanna

Såååå fina! Gulleungar!

Svar: Ja så himla fina, men svåra att fånga på bild ;D dom tittar bara på pappan som håller i reflexskärmen ;P
Caroline Nilsson

2012-12-09 @ 19:10:39
URL: http://johanaj.blogg.se
Mamman till L & L

Så fina! :)

Svar: Tack så mycket! Kikade snabbt in din blogg igår och insåg att dit måste jag återvända! Spännande inlägg om trots som vi har massor av hemma hos oss :D Nu ska jag in och läsa.
Caroline Nilsson

2012-12-10 @ 22:50:21
URL: http://vimorina.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0