Nä nu jävlar!

 
 
Kan jag inte vara tyst längre! Först får barnen inte vara pepparkakor och pepparkaksgummor, sen ska det förbjudas tomtar i luciatågen och nu sist men inte minst så ska dom tabort vissa figurer ur Kalle Ankas Tomteverkstad. Vad fan är detta? Jag har tittat på Kalle i 25 år varje jul och jag har aldrig ens tänkt på vilken färg dessa dockor som får en OK - stämpel i baken är i. Sen var det väl den där filuren med långa näsan, han skulle visst också klippas bort VARFÖR?
 
Disney filmer är sagor, varför ska vi ändra på något som inte är på riktigt? Tänk till exempel Snövit och dom sju dvärgarna. De som är kortväxta i verkligheten kanske känner sig kränkta av den filmen ska vi klippa bort dvärgarna där också och få hela handlingen förlorad. Eller Ringaren i Notre dame med Quasimodo som är vanskapt, saknar ett öga och har puckelrygg. Sådana människor finns också på riktigt har någon någonsin tänkt på att dom kanske blir kränkta. Jag hoppas dock innerligt att dom inte blir det, jag hoppas dom är stolta, stolta över sig själva och alla olikheter vi människor har. Ingen är den andra lik vi är unika och speciella på vårt alldeles egna sätt. Ska vi börja radera färger och former nu, ja vem vet då vad nästa steg är?! Detta är verkligen ett sätt att ställa människor i olika fack. Du passar inte in här så dig klipper vi bort. Varför ändra på något som har funnits i en evighet...
 
I dessa dagar önskar jag att jag hade tidigare års Kalle Anka inspelat på film, kanske är dags att spela in det i år för vem är näste man på tur att försvinna ur våra traditioner? 
 
Nä nu lägger jag locket på...
 
 


Kommentarer
Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Håller med, tycker det är helt sjukt och saknar helt vettig orsak!

2012-12-15 @ 12:17:07
URL: http://idamli.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0