Shopping!

 
Tröja & två baslinnen. Tröjan är cerise/rosa, såg så mysig ut.
 
Imorse steg jag upp 06:00 för att fara iväg och jobba. Jobbade en kortis idag till 13:15. När jag slutade hade mannen varit och lämnat kidsen hos gammelmormor och sen kom han och hämtade mig för att vi skulle fara och handla i stan eller stan och stan, Storheden. Vi köpte hem julmaten och lite annat nödvändigt. Jag köpte mig en ny tröja och två baslinnen och ett varsitt "mjukt" paket till kidsen som bara vill ha hård klappar, hehe.
 
Vissa människor borde inte ha körkort. Dom kör ju som om det inte fanns någon morgondag! Tror dom att dom är ensamma i jultrafiken eller? Och alla dessa rondeller på Storheden kan man inte vara schysst och typ köra varannan bil? Mannen var då snäll och släppte fram bilar som ingen annan släppte fram. Ska det vara så svårt att köra normalt? Det är ju inte konstigt att det uppkommer olyckor när folk helt tappar förnuftet i trafiken i dessa tider. Vi fick då med oss allt vi skulle ha och lite till, utan att använda våra vässade armbågar ;) I själva affärerna var det inte så värst mycket folk det var som sagt värre på vägen.
 
Imorgon är min enda lediga dag på en vecka framåt så jag har ansökt om sovmorgon och även fått den beviljad. Någon rättvisa ska det väl endå vara såhär i juletid.
 
Förresten I´m still alive! eller? Jorden kanske har gått under vi kanske lever i en drömvärld just nu, en värld ganska lik den vi levde i, igår. Fast än är ju inte denna dag slut. Ett par timmar av detta datum finns ju kvar och i Usa är det väl morgon nu, så vi får väl se ;) Inte för att jag tror att något kommer hända. Ganska komiskt hela grejen tycker jag, men jag lider med dom som är rädda. Jag var livrädd inför millennieskiftet för 12 år sedan. Då var jag 13 år. Var helt bombis på att jorden skulle gå under, det stod ju massor om det i tidningarna då, denna gång tycker jag inte att det har varit lika aktuellt. Dessutom gjorde det ju inte saken bättre att våra grannar i Bredäng typ spela Bongotrummor så hela huset skakade... det var ingen rolig nyårsafton vill jag lova. Den nyårsaftonen sjöng Europe in det nya året inne i stan i sthlm med The final countdown. Tyvär fick jag inte se det live, men live på tvn ;) Vem vill höra "Ring klocka, ring" när Europe är på tv ;)



Kommentarer
Fie

Håller med dig. Det är rent farligt att vara ute och köra iaf på Storheden nu i juletider. Folk kör som galningar och det är rent för jävligt hur dom byggt vägarna när man ska till Mediamarkt, ÖoB osv. Att ta sig ut från Biltema brukar vara i princip omöjligt.

2012-12-21 @ 21:27:33
URL: http://fie.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0