Ursäkta...

Min tidigare frustration, men går det att bli annat än smått galen när trollen har stängt in någon av katterna i Freijas rum så den har kissat... gaah. Har skurat och skurat och skurat så nu luktar det inget annat än Ajax! Satte även in en Yankee Candle och öppnade fönstret... två dockor fick sätta livet till, tur att Freijsan har flera... himla ungar alltså. Olyckor händer så lätt men det är INTE roligt. Både ungar och katter var billiga för en stund. Loke somna för en stund sedan i full tomte utstyrsel i soffan så honom bar jag iväg på tandborstning och sen ner i sängen. Freijsan får sitta uppe någon timme till, hon har ju jullov nu om man bortser från Tisdag då hon ska till förskolan och julpyssla. Ville inte att hon skulle missa det så då far jag dit med båda barnen och stannar med Loke.
 
Vette tusan vad han har fått för sig, men i Fredags när vi var där på Freijas julfika och skulle gå därifrån så ser han en utav sina fröknar på gården då går han värsta omvägen för att inte behöva prata med henne när hon ropar "Hej Loke" så går han bara. Det är inte likt honom, tidigare har han ju trivts så bra på förskolan. Mannen gick även över med Loke till hans avdelning tidigare för att Loke skulle säga God jul och trevligt jullov, men icket ungen sa inte ett ord och ville inte in på avdelningen. Ska bli intressant att se hur det blir på Tisdag.
 
Denna vecka jobbar jag Måndag, Torsdag, Fredag, Söndag. Som tur är jobbar jag "morgonturen" på Söndag så jag hinner iallafall hem till uppesittarkvällen med Bingolotto ;) "morgonturen" på mitt jobb under helger är 06:45-17:45 så det är inte bara morgon utan hela dagen. Det lär lagas julmat så det står härliga till. Sen jobbar jag hela julveckan. Så någon mellandagsrea blir det inte i år. Jobbar dessutom långturer hela den veckan. Jag vet ju vad jag har framför mig om man säger så.
 
Tack och hej från en Caroline som är på lite bättre humör ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0