Vi har adopterat 26 nov.

 

Allting startade i Torsdags då jag såg två underbara kattpojkar på en Bortskänkes/Köp/Sälj sida på Facebook. Jag och barnen har länge velat ha husdjur med mannen har inte var speciellt förtjust i vår idé, jag mailade till tjejen som satt ut annonsen. Det var hennes moster som ville bli av med kattpojkarna. Dagen därpå var jag och Freija och hälsade på dom och vi kom överens om att prova att ha dom över helgen. Första kvällen var dom mest nyfikna och gick runt och nosade, dom var lite reserverade för barnen. Barnen var förstås överlyckliga över kissarna. Likaså jag. När vi skulle gå och lägga oss tyckte pojkarna att det var dags för bus dom flög rent av mellan vardagsrummet och köket, med ett himla skutt från soffan. Lajbans tyckte säkert dom, men vi lät dom hålla på en stund, sen gick även dom och la sig.

 

Barnen gick upp 04:00 på Lördagsmorgonen helt lyriska över våra eventuellt blivande familjemedlemar. Barnen har delat upp katterna mellan sig. Ior är Lokes kisse och Chili är Freijas. På Söndagen hörde jag av mig till ägaren och sa att dom får stanna. Katterna är ca 9 månader gamla så dom borde fylla år i Freijas månad Mars. Idag innan jag skulle fara till jobbet kom den förra ägaren förbi med katternas tillhörigheter samt papper på vaccinationer, chipmärkning och kastrering, en himla massa mat fick dom med sig också samt kattsand till lådan.

 

Dom är helt underbara dom små liven om än dom har sina race på kvällarna och skojar med varandra. Den förra ägaren sa att Ior mest höll sig för sig själv, men det tycker jag inte alls att han gör både igår natt och natten till idag har han sovit på mina ben, i soffan ligger han gärna bredvid mig och spinner som en riktigt tiger. Chili är ett riktigt matvrak, igår fick jag ge dom mat i omgångar för att Ior ens skulle ha en chans att får sig nåt i magen. Det känns som vi har fått två små bebisar här hemma, till och med mannen tycker om dom, ja igår var väl inte Chili så populär när han stack in en klo i foten på P när vi skulle sova men det gick fort över, för Chili var det ju lek.

 

Det känns som att vi har gjort en god gärning också det är inte lätt att bli av med ungkatter, oftast vill ju folk ha kattungar om dom skaffar katt. Jag tänkte snarare tvärtom att det är bra att köpa katter som är lite större och rumsrena och som tål att barnen vill klappa och lyfta dom. Även om Ior och Chili bara är 9 månader så är dom väldigt stora men kattunge-sinnet sitter såklart i. Vem vet vart dessa katter hade hamnat om vi inte hade tagit hand om dom. Jag är lycklig, barnen är lyckliga, mannen han finner sig i situationen och är nog lite glad innerst inne han också och katterna har fått ett riktigt bra hem där dom verkar trivas ♥

 

Jag har inte hunnit fota några bilder på dom ännu, men jag har kvar annonsbilden från Facebook. Där var dom dock mycket mindre än vad dom är nu. Jag ska försöka fota dom imorgon innan jag far på jobbet så får ni se hur dom ser ut nu, tillsdess får ni titta på den här bilden.

 


Kommentarer
Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Men gud så söööta! Förstår att det är roligt för barnen att äntligen få husdjur, och det låter som ni gjorde ett toppenval av katter! :D

Svar: Dom är underbara! och barnen går jätte fint ihop med dom. Även fast barnen kan vara lite för på, så märker man att katterna tycker om dom, för när det är läggdags hoppar katterna upp i barnens sängar och sover med dom :) Underbart med husdjur, äntligen fick jag och kidsen vår vilja igenom ;)
Caroline Nilsson

2012-12-09 @ 14:54:45
URL: http://familyportrait.blogg.se
Johanna

Så himla roligt! Förstår att barnen är överlyckliga!

2012-12-09 @ 16:17:11
URL: http://johanaj.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0