Fredags snackisen.

 
I Tisdags for vi iväg till Lilleputtplandet i Skellefteå, ett alldeles utmärkt utflyktsmål härifrån inte för långt och massor med roligheter. Det var olika evenemang under hela dagen. Saftkalas hos den Lilla gumman, guldgrävning med Guldgrävaren, maratonlopp i skogen, besök hos Trolle och hans vänner, guldvaskning, så kunde man även kika på lite djur m.m.
 
Barnen fick även köra olika bilar och båtar och vi åkte en rundtur med ett tåg. Vi hade verkligen tur med vädret för under det sista evenemanget så öppnade sig himlen och regnet fullkommligt ÖSTE ner över oss. Tur att vi nästan precis skulle ge oss av. Herren som ägde stället kom med ett stort GB paraply som vi fick låna så vi inte skulle bli helt genomblöta. Himla trevlig ägare. Hela miljön och allt var så barnvänlig och det var väldigt bra priser. 80 kr per person och då ingick det mesta. Man fick åka båt och bil engång gratis därefter kostade det 5 kr per gång så det blev ett par åk. Barnen kunde även hitta Lilleputtpengar under de olika uppdragen under dagen som även dem gick att betala med när man ville åka bil, båt eller tåg.
 
Det fanns bord och sittplatser där man kunde sitta med medtagen picknik. Det enda om jag nu ska klaga på något var utedassen(!) Jag avskyr verkligen utedass trodde det var utrotat 2012 men icket. Tji fick jag. Det var bara att bita ihop när Freijsan och Lo blev nödiga men till och med dom var en smula skeptiska kanske berodde det på min inställning eller på det dom såg när dom kikade ner i toatunnan :)
 
Hela dagen får då en massa pluspoäng av oss. Vi lär absolut åka dit fler gånger. Barnen gillade det massor både 2 åringen, 4 åringen och 7 åringen. Så det är en plats för hela familjen till och med föräldrarna.
 
I övrigt har denna vecka bestått av jobb, jobb och jobb. Imorn jobbar jag min sista dag sen får jag äntligen helg 13:15 och då bär det iväg på nya äventyr. Väskan är packad, maten inhandlad, pengar växlade, kameran fullladdad och minneskorten tömda här ska fotas i massor! Nya objektivet följer givetvis med det var lite för den här resan jag var tvungen att klicka hem det.
 
Hoppas alla får en underbar helg! Det ska vi ha.
(Inlägget är tidsinställt.)
 
 
 


Kommentarer
Emelie

Vad ni är fantasifulla när det gäller utflykter. Vilka roliga minnen för barnen.

2012-06-29 @ 10:50:39
URL: http://mliwestbom.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0