Den 2 Februari.

Det är inte bara en vanlig Lördag den 2 februari det är också min mammas 45 årsdag. Hipp hipp hurra. Imorgon när jag slutar tidigt så tänkte jag fara förbi och gratulera henne. Hon påpekade dock att kommer vi med presenter så får vi inte komma in, men en blomma är ju ingen present, det är ju en växt och en växt kan man få även om man inte fyller år. Dessutom står den sig ju inte och finns kvar i flera år som en present gör. Så en blomkvast ska hon väl endå få hade jag tänkt. Så nu vet du det också ;) haha.
 
Just nu är jag hemma på mina timmar, som man brukar kalla det då man jobbar delad tur. P och barnen är och hälsar på farmor och farfar. Det gäller att passa på medan farmorn är ledig.
 
Idag på jobbet hade jag på mig ett par jeans med "medvetna" slitningar ja ni vet byxor som är lite trasiga redan när man köper dom. Jösses ni skulle hört tanterna på jobbet, jösses vad dom gnällde över mina byxor. Jag försökte intala damerna att det är modernt, men det gick inge vidare. Hon jag jobbade med instämde och sa att jag är ju super trendig. Haha. Ja annat var det minsann på deras tid. Modet nu och då går ju inte alls att jämför. På deras tid så sydde man nog mycket av kläderna själv och nu kan man gå och köpa allt färdig i affären med trasiga revor och allt. En tant satt även och tittade massor på mitt halsband som jag har på mig idag. Det fick jag ju av Freija då jag fyllde år. Tycker det är så fint och det passar så bra ihop med min pastellfärgade kofta.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0