Gó kväll!

Freija & "Moster" Semlis.
 
Ja det var någon dag sedan. Jag kan uppdatera er med att vinet smakade apa. Tur att det var billigt! Billigt vitt vin med 22 karaters guldblad i. Nä tvi. Jag kommer aldrig lära mig att dricka vin och jag tror nog fasen jag ger upp det nu också inte ens P tyckte att det smakade. Det står en halvfull flarra på ballen om någon känner för att ta sig en rackare såhär inpå lördagsnatten ;) schhkål påre!
 
Annars då? Jo tackar som frågar, kvällen har spenderats framför televisonen vi har ögnat igenom Melodifestivalen. Vart är vi påväg undrar jag? Eller är det kanske så att vi inte vill vinna i år? Svea rike har inte råd att hålla i ytterligare ett späcktakel nästa år så här bjuder vi på de sämsta av det sämsta bidragen let´s vote Svedala. Jag tycker dock att Ravaillacz bidrag var ganska kul. Det är inte bara jag som är less på den skit musik som det bjudits på här nu, år efter år så här drämmer dom av - En riktigt jävla schlager! Äntligen någon som tänker som mig. Dessutom är jag så jäkla less på alla dessa delfinaler och allt vad det är varför kan det inte vara som det var förr en jäkla melodifestival och sen vart det klart! Nä då här drar vi ut på´t pengar, pengar, pengar! Smakare så kostar det, ja fast i just denna situation kostar det nog mer än vad det smakar. Mig mättar det iallafall inte.
 
Nä nu ska jag sluta gnälla om Melodifestivalen. Idag utbrast Freija "Mamma min högsta önskan det skulle vara att ha en moster" Jaha, ja det var inga små önskningar det. Dessutom är det ju helt utanför mina egna makter. Detta ligger ju på min mors bord. Endast hon kan ge Freija det hon önskar, men jag undrar just om tösabiten hade blivit nöjd med en bebis till moster? Hon räknar nog med en stor en, en såndär lagomt stor med överraskningar i bagaget ingen skrikig bebis. När jag var i tonåren hade jag en bästa kompis. Semlis hette/heter hon. Vi har gjort såååå mycket kul tillsammans och alla tyckte att vi var så lika varandra. Ja vi var faktiskt så lika att Semlis pappa undrade vad tusan jag gjorde på affären när jag skulle vara i stallet! Haha stackars Henry. Detta gjorde då att jag och Semlis började kalla oss för systrar. Jag var storesyster och hon lillasyster. Den där fina lillesystern som jag aldrig fick. Själv hade Semlis två storasystrar. Lyllos henne!
 
Hur som helst idag när Freija då börja tjata om en Moster så kom jag att tänka på Semlis. Jag skrev till henne på Facebook och berättade om vårt lilla problem här hemma. Fort vare gjort och nu har duktiga mamman skaffat en moster till Freija och Loke. Mamma tyckte dock att jag valde en med på tok för långt avstånd. Men ungarna blev glada och är dom glada är jag glad. Jag visade bilder på Semlis. Freija och Loke tyckte hon såg snäll ut. Jag berättade att hon bor i Sthlm där morfar bor och ungarna satte direkt igång och rita teckningar. Nu måste jag väl snoka reda på Semlis adress också så hon kan få mosterpost ;)
 
När jag och Semlis var i tonåren så pratade vi finlandsvenska nästan en hel sommar på skoj. Alla som umgicks eller var i våran närhet var lagomt less oss när den sommaren var över. Men vi hade så kul! Med Semlis hade man aldrig tråkigt. Man skrattade och hittade på massor av bus. Vi var en härlig kombo och höll oss på en lagomt busig nivå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0