Hallå där.

Inte blev det någon sömn för min del inte. Jag var alldeles för pigg för det, så det lär vväl bli desto mer sömn imorgon. Hela dagen lär väl gå i sömnenstecken, men det får den göra. 
 
Pratade med mamma idag via msn (ah vi är väl sist på planeten att fortfarande använda oss av det) min lillebror vill börja på Taekwondo. Då slog det mig, undra vad mina barn vill pyssla med när di blir store! Själv har jag ju aldrig varit mycket för sport. Testade att lira innebandy en sväng och var med i skolans fotbollslag där vi förlorade Snickerscupen. Har aldrig ätit en Snickers efter det. När jag spela innebandy fick jag mest sitta på bänken, jag var inte mycket för att gå till attack och visa framfötterna jag var lite små rädd för dom där små bandybollarna och klubborna. Jag var gärna med men höll mig lite på avstånd. Lite avvaktande och sådan är jag ju fortfarande. Avvaktande.
 
Är det något jag är bombsäker på och kan utantill så tar jag gärna egna initiativ men när det är något som inte är lika självklart så inväntar jag gärna att någon annan tar täten.
 
Men åter till barnen. Freija är ju en väldigt framåt och pratglad inidivid. Inte alls som mig eller P. Hon gillar att ta för sig och har lätt för att prata med människor hon inte känner. Hon säger vad hon tycker och har skinn på näsan. Hon skulle nog klara sig rätt bra i de flesta sporter. Ridning känns lite mesigt för hennes personlighet, hon skulle passa som typ innebandyspelare eller fotboll eller kanske hockey.
 
Loke då? Han är ju lite mer lik mor och far en smula tillbakadragen och blyg. Säger vad han tycker och tänker men bara till folk han känner. Han kanske blir golfproffs eller skidåkare. P tränade ju friidrott när han var yngre. Han var ju en hejare på att springa fort. Kanske blir våran lilleman en friidrottare?
 
Eller så blir våra barn helt utan sportiga intressen och ägnar tiden åt något annat? Freija kanske vill sjunga i kör och Loke kanske vill spela Schack på elitnivå. Ja den som lever får se.
 
Just i den åldern dom är nu så finns det ju inte mycket aktiviteter, tycker det är skit trist dom har nån barngympa men den gruppen var full innan den ens hann starta. Tycker det ska finnas mer för små glada och spralliga barn att göra i våran by! Så det så!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0