Livsfilosofi.

Den senaste veckan har varit fantastisk. Jag har mått så bra så bra. Jag har läst ute bägge Mia Skäringers böcker och det känns som att jag har bytt livsfilosofi. Hon har gett mig ett nytt go! Den där underbara människan. Jag ska börja tänka lite mer som Mia allt behöver ta me fan inte vara perfekt, jag behöver inte vara perfekt, jag behöver inte vara en super morsa varje dag, alla har dåliga dagar och det får man ha och det får omgivningen acceptera. Jag är den jag är, det känns lite som att jag har haft en livskris, men den där krisen är påväg att dala ut nu. Here I´am och det här är mitt liv liksom. MITT LIV som jag får göra precis vad jag vill med, bara jag kan fylla mitt liv med färg och till hjälp har jag min underbara man och våra underbara barn. Världens bästa fyro!
 
Idag är det Alla Hjärtans Dag. Innan jag ens hade hunnit stiga upp ur sängen kom P in med en stor bukett blommor. Han är fin min man. Barnen sitter för tillfället i badkaret och när dom kommer upp blir det tårta framför tv´n och Bolibompa. Klart man ska unna sig tårta den 14 februari. Hela familjen ska få känna lite kärlek, lite grön gräddig söt kärlek.
 
Barnen har varit hemma från förskolan både idag och igår dom är så hostiga och snoriga. Det började hos Freija för att sedan hoppa över till Loke och Freija är redan på bättringsvägen medan Loke hostar massor, men det verkar ändå vara fort övergående för man märker skillnad på hostan redan nu. Tacka vetja hostmeduxin. Nu är dom iallafall lediga en hel vecka! Jag jobbar min sista tur inför långledigheten imorgon, sen ska vi njuta hela familjen.
 
Ikväll ska jag förresten dricka ett glas vin! Jajjäman ni läste rätt ett litet, litet glas vin. Hoppas det ska smaka. Det stod att det var en ungdomlig smak så jag hoppas att det är fruktigt och sött och inte torrt och beskt. Till det där glaset med vin tänkte jag äta lite ost och kex med min fina make, det är till att lyxa till det minsann ;) Klirr klirr i kristallglasen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0