Söndagsmys.

 
 
I eftermiddags när jag hade sovit färdigt for vi hela familjen på bio. För Loke var det första gången och han satt faktiskt stilla hela filmen. Freija däremot befann sig på golvet och bytte plats lite då och då. Hon hade lite myror i brallan och inte blev det bättre av att hennes dricka for iväg längs det lutande golvet.
 
Vi såg filmen Röjar Ralf i 3D. Dock tycker jag inte att det var så väldans mycket 3D-effekter man kunde som se filmen utan glasögonen också utan att bli helt snurrig. Iallafall kunde då jag det men P tyckte det var jätte suddigt utan glasögonen. Filmen var mysig, lite sorglig, helt okej. Loke ville dock hellre se Musse Pigg sa han efteråt. Han lär då få följa på bio fler gr så duktig som han var.
 
Ett minus var dock att filmen började ca 20 minuter försent så popcornen var ju nästan uppätna när filmen väl började. Snacksen till bion är ju annars ett väldigt bra sitta still medel att ta till.
 
 
Jag har ju jobbat natt hela helgen så det här kändes som ändå som ett fint avslut på en frånvarande helg då jag mest sovit och inte alls hunnit träffa barnen. Det är så kul att hitta på något hela familjen. Synd bara att det ska vara så attans dyrt att hitta på roliga saker. Nog finns det saker att göra gratis också men mycket kostar. Tex: Bio för hela familjen närmare 500 spänn med dricka och snacks. 90 kr per biljett och sen då tilltugg. Ska man till Leos så kostar det inträde och ingen matsäck får man ha med sig så blir man hungrig måste man köpa nåt att tugga på. plus bensinpengar. Ska man till Kanis vill man förmodligen ha matsäck och det kostar ju pengar ja allt kostar pengar nuförtiden. Sen så får man ju såklart prioritera.
 
Imorn går jag av mitt nattjobb och är ledig tills på Onsdag kväll. Så imorn tänkte jag riktigt fånga dagen! Såg att det skulle bli sånt här Lovely väder även imorgon och eftersom jag går av ska jag inte sova så väldans länge så det blir nog att bege sig ut med familjen i solen och värmen.
 
Puss & Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0