Torsdag.

Ärligt talat ska det faktiskt bli skönt att få gå och jobba imorgon, som den rutinmänniska jag är så suger det nästan musten ur mig att vara hemma fårn jobbet såhär länge och snart är det dags att vara hemma igen i 10 dagar. Ja arbetsmoralen är det ju inget fel på. Sökte ett jobb som personlig assistent igår 75% fördelat på dag och natt. Det var ett privat företag som ändå gick under Kommunal så dom har dom rätta vilkoren när det gäller löner och sådär. Vi får väl se när dom svarar om dom svarar.
 
Idag åkte Dessis hund tillbaks till ägaren. Det funkade inte. Hon var inte alls tyst när Dessi lämnade hemmet. Dessi har testat allt under veckan som gått men det gick alltså inget vidare. Idag lämnade vi Dessis telefon hemma så ringde hon upp min telefon så gick vi ut en sväng då hörde vi hur hon skällde och levde om. Då bestämde D att vi helt enkelt var tvungna att fara tillbaks med henne. Tur att hon fick henne på prov, men det var ju som ändå tråkigt hon var en fin hund i övrigt men funkar det inte på alla plan så gör det ju inte. Hoppas nu bara jycken får komma till en ordentlig husse eller matte någon annanstans. Tanten hon bor hos nu är sjuk och orkar inte aktivera hunden alls knappt, utan bara korta promenader.
 
Nu på eftermiddagen var vi ut på Lomtjärn och åkte skidor i spåren. Inte alla VI utan Freija och Loke. Freija är en riktigt hejare på skidor hej vare går när hon susar förbi i spåren. Hon var långt före mig och Loke. Loke han gick mest framåt på sina skidor men dom var då perfekta för honom för efter ca 40 meter så ville han ta av dom och gå istället så han gick mellan spåren med stavarna. Har bilder i kameran som jag kan lägga upp vid senare tillfälle orkar inte hämta kameran nu.
 
Hej hopp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0