Barnvagnsdjungeln.

Snart ska man in i barnvagnsdjungeln och härja igen. Två vagnar jag har kikat extra mycket på det senaste är bägge från Emmaljunga och det är Super Viking och Nitro.
 
Nitron kan man köpa två fasta vinterdäck till och även liggkorg såklart. Jag har alltid gillat Emmaljunga deras senaste Viking serie var jag kär i redan innan jag hade sett den irl, men när jag såg Super Viking irl blev jag besviken. Den såg inte alls ut som jag tänkt mig och som jag sett den på bild. Det är så himla svårt med vagnar och dyrt! Såg att det kommit ut en Viking på Blocket alltså inte Super utan bara Viking för 6500 kr, den som heter bara Viking har ju mindre hjul så den är ioförsig inte ens aktuell men man funderar ju på varför personen säljer den redan. Den kanske inte funkade så bra i vårat vinterklimat.
 
Nä detta tåls att funderas på. Men mest lutar det åt Nitro för tillfället.
Har ni några åsikter att dela med er utav?


Kommentarer
Felicia - Konstverk & Mammaliv.

Vi har en Nitro, och det är klart den bästa vagnen som vi har haft. Vet inte vad jag ska säga specifikt, men den är smal, och nu har vi de fasta vinterhjulen på och det är ju jätteskönt att ha när snön kommer(nej vi har inte fått den än ;-) ).

Svar: Asså jag velar ju mellan Nitron och Super Viking men det lutar mest åt Super Viking faktiskt finns så mycket fina suffleter och sånt till den :D
Caroline Nilsson

2013-11-13 @ 12:26:35
URL: http://feliciasbebis.blogg.se
Catrine

Vi köpte en city cross, just bara för att det va fasta hjul! Och en liggkorg till, Hoppas att vi blir nöjd med den. Har hört av många att dom gillar Emmaljunga. Dock inte billiga.

Svar: Jag gillar ju inte det där med fasta hjul riktigt utan jag vill kunna välja. Hade en Babytravel tidigare och det är så mycket skönare med svängbara hjul tycker jag då slipper man lyfta vagnen åt sidorna om man ska svänga det behöver man inte när man har svängbara hjul :) Men allt är ju en smaksak.
Caroline Nilsson

2013-11-13 @ 15:31:43
Jennifer

Hejsan! Jag gör just nu repotage om en tävling som sunsilk anordnar! Gå med i tävlingen via min länk i mina sunsilk inlägg eller släng in en kommentar! Inläggen hittar du under kategorin sunsilk! Skulle betyda jättemycket! Kraam! Du kan vinna en resa till Hollywood!

2013-11-13 @ 19:50:19
URL: http://jcapdevila.blogg.se
Mamma Evelina

Gillade verkligen Emmaljungan vi köpte åt Meja, en Classic sport. Är ju dock fyra fasta hjul på den och de vill jag inte återgå till efter att ha testat svängbara fram. Kan säga att jag mer är bugaboo frälst just nu, har inte testat skönare vagn. Och alla lätta små finesser med den, hur lätt de är att bara klicka på alla knappar för att ändra och ta lös/vända sitt/liggdel och sånt. Dock tycker jag att den där super Viking som Emmaljunga kommit med ser riktigt lovande ut. Den är både snygg och ser bekväm ut! Har inte sett den i verkligheten eller provat. Men den verkar ju ha många roliga grejer att köpa till och kunna byta ut sufflett osv som buggan :)

Svar: Det är ju så svårt med vagnar. Jag ska då ha svängbara hjul aldrig mer fasta :D jag har alltid gillat Emmaljunga och jag vill ha en vagn som uppfyller alla mina önskemål så man slipper byta flera gr för man upptäcket brister nu har jag ju testat en heldel vagnar men jag tror nog det blir en Super Viking ska kika mer på den i butik och prata med personalen på Barnens hus eller vad det nu är dom heter numera :)
Caroline Nilsson

2013-11-13 @ 20:44:53
URL: http://loon.blogg.se
Linnéa- Mamma till Ebba & bebis i magen♥

Det är inte lätt med vagnar, man borde få prova på en masssa olika på BB och få välja en som man vill ta med sig hem haha!

2013-11-14 @ 08:58:08
URL: http://linneagranstrom.vimedbarn.se
Kristin

Har du köpt super Viking? Vi funderar på den som syskonvagn! Så himla smidigt att göra om till vanlig vagn. Men skulle vilja träffa nån som använt vagnen och höra vad de tycker...

Svar: Vi velade ju mellan S Viking och nitro och för oss blev det tillsist en nitro. Så tyvärr har jag inga råd :)
Caroline Nilsson

2014-03-23 @ 19:23:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0