Första besöket hos barnmorskan.


Idag har jag varit på mitt första besök hos barnmorskan. Hann hem och sova 2-3 timmar innan det bar iväg igen. Denna gång fick jag samma barnormska som jag hade en dispyt med när jag väntade Freija så då bytte jag men det känns som att vi har lagt det där bakom oss och tar denna nya graviditet med nya tag.
 
Först satt vi mest och pratade och fyllde i information, sedan fick jag lämna urinprov och stick i fingret. Jag hade 119 i hb så nu blir det Duroferon igen (Bläää). Urinen var perfekt och vet ni vad jag var GRAVID!!! Haha så kul att dom tar ett gravtest även fast man redan vet att man är det tänk om det skulle visa negativt vad paff man skulle bli. Egentligen skulle jag även ha lämnat blodprover för blodgruppering och annat men det väntar vi med till senare eftersom jag hade sovit så lite tyckte hon. Så den 12/12 ska jag tillbaks. Jag fick även veta att RUL kommer bli sista veckan i Januari så det ska jag ringa och boka i början på Januari.
 
Det bästa av allt, jag slipper göra glukosbelastningen! Eftersom min mamma är typ 1 diabetiker. Fy fasen så jag har fasat för det. Jag hade ju till och med planerat att låna hem en blodsockermätare istället men då löste det sig ju fint iallafall utan varken det ena eller det andra. När jag var gravid med Freija och Loke så hade ju mamma ingen diabetes eller inte vad hon visste om iallafall så jag har aldrig behövt göra det. Ibland drar man tur lotten ;)


Kommentarer
Felicia - Konstverk och mammaliv.

Måste ni boka RUL själva? Det gör alltid MVC här åt en.. Så det kommer en tid på posten... :-)

Svar: Sen mitt första RUL 2007 så har jag alltid fått ringa och boka själv. Tycker det är bra för då får man "rätt" datum direkt som passar än att man bara får ett som kanske krockar med nåt annat på det här sättet får man ju själv hjälpa till att bestämma :) Ska man på TUL så får man dock en tid via telefon bokad åt en.
Caroline Nilsson

2013-11-27 @ 09:35:33
URL: http://feliciasbebis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0