Dan före dopparedan.


Lycka är att få jullov
 
Igår var det dragning på lotteriet på byn. Hade man handlat i köpmannaföreningensaffärer för 300 kr fick man en lott. Jag hade 5 st men vann ingenting. Trots att dom drog lott efter lott eftersom att alla som hade lotter inte var där. Jag stod med en gammal arbetskollega och höll tummarna och den jäkeln vann minsann. Ett fint paket från Öbergs. Bättre lycka nästa gång liksom.
 
Mamma och Lilla E kom och hämtade mig därifrån och tur var väl de för fötterna kändes som bortdomnade av kylan stora isklumpar kändes det som man gick på, ändå var det bara runt 7- igår inget sneakersväder som jag då hade på fötterna, brrrrr!
 
Idag är det ju typ bästa dagen på hela året! Dan före dopparedan. Love it! Uppesittarkväll med bingolotto, skinkan ska griljeras och det sista ska fixas och donas innan barnen imorgon stiger upp i gryningen och undrar om tomten varit här. Idag ska jag prova att baka brownies såg en bild och dom såg så goda ut, kanske man kunde ha en klick saffransgrädde till för julighetens skull.
 
Om vi inte hörs nå mer så vill jag önska er alla en RIKTIGT god jul!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0