Lika lyrisk som barnen.


Jag är nog precis lika lyrisk som barnen inför julafton. Jag längtar och väntar. Vad tusan väntar jag på? Att stressa med julmaten, plocka julklappspapper, skruva i leksaker, sista avsnittet av julkalendern, tomten... Sen när julaftonskvällen är här då sitter man där som en urvriden disktrasa och pustar och undrar vart tusan dagen tog vägen och familjen nickar instämmande och någon yttar "Nästa år åker vi utomlands..."  Haha men likt förbaskat sitter man här år efter år och det är ju faktiskt tradition.
 
Ikväll kommer mamma och Lilla E. Lilla E är eftertraktad 3 av hans vänner har varit hit och knackat på två gr "Har han kommit ännu?" och dom får samma svar varje gång "Han kommer ikväll." Lilla E ska ju stanna här hos oss på jullovet. Underbart att få honom hos oss lilla lillebror som inte alls är så liten längre. Lokes egen gud. Han avgudar verkligen sin morbror. Barnen har bäddat åt honom i Lokes rum, fixat och donat, mormor/mamma kastar vi ner i källaren, jorå det är så man blir behandlad här, när mammsen själv bodde här i huset var det jag som fick ta källaren så nu kan tant smaka på sin egen medicin. Skämt åsido. Det är faktiskt jätte mysigt där nere och jag brukar sova där själv ibland också.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0