Åh där kommer tjockisen...

Skrålar mina barn glatt när jag går mot bilen där dom och mannen sitter och väntar på mig.
 
 
Idag har jag varit på MVC för att ta ett nytt hb prov. Sist låg värdet på 105 nu hade det sjunkit till 98(!) Faaaasen. Nu tyckte BM att jag skulle proppa i mig hela TRE järntabletter om dagen. Vi pratade även om mitt gallanfall och hon tyckte det var skit dumt att jag inte hade åkt in när jag hade det, hon vart nästan arg på mig. Nu måste jag åka in såfort jag får känningar igen. Jag blir en smula less som att det inte är nog med allt man inte får äta när man är gravid nu måste jag även passa mig för att äta en massa bara för att jag inte ska få ett nytt anfall. Vågar knappt äta frukt alls. Man kan tydligen äta apelsiner, clementiner och sånt men jag vill ha annat. Inte ens vindruvor kan jag äta. För att inte tala om grönsaker... skit skit skit! Ingenting får man äta! Ang järnvärdet också om det inte stigit till nästa gång blir det utredning... igen! Har fått gå igenom det med alla graviditeter.
 
På Måndag ska jag äntligen prova på att jobba igen. Ska bli kul att komma tillbaks efter sjukskrivningen. Saknar faktiskt att jobba det blir lite långtråkigt att vara hemma. Sen måste jag fylla i för graviditetspenning, idag fick jag mitt moderskapsintyg. Känner mig lite "efter" där man vill ju gärna ha svar så snart som möjligt om hur det blir med den saken. Så man slipper oroa sig för det och ska man då gå på gravpenning vore det kul att hinna jobba lite annars blir veckorna så långa fram till bf.
 
Just ja jag måste tipsa er om en gröt, så in i vassen god så den går inte att låta bli. Jag äter den både till frukost och kvällsmål med mackor till. Sååå smarrig och nu i veckan hade dom extrapris på den på "vår" affär 5 paket för 100 kr heja! Perfekt att ha med sig också då det är portionsförpackningar i paketet.
 

Ska försöka be mannen att knäppa några bilder på magen med systemkameran framöver har bara bilder tagna med mobilen. Vore ju skoj att ha någon fin bild också.
 
Tjing Tjong.
 


Kommentarer
CarinaSvanström

När jag väntade Alexander låg jag mellan 98 0ch 97 och jag kunde inte ta järntabletter för magen, så jag provade Blutsaft och värdet steg till ca 130 och mer under grav.tiden:

Svar: Tack för tipset... Har köpt en flaska och prova det har ju inte hjälpt förut men nu ger jag det en chans :)
Caroline Nilsson

2014-02-19 @ 07:51:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0