Allt och inget.

Så sätter man sig vid datorn för att man ska uppdatera bloggen. Tänkte lägga in några bilder, men det ville inte datorn fy faaaasen vad jag hatar Windows 8 snart slänger jag datorn i väggen ;) Man känner sig en smula omodern som inte fattar något alls. Går knappt att fixa med bilder eller något. När jag väl hittat hur man startar om datorn då, minsann blev datorn lite mer sammarbetsvillig men fortfarande galet rörigt.
 
 
 
Igår for jag med min bror och A på Jokkmokks marknad. Inte världens mest exemplariska ide medtanke på min värk. Men i Jokkmokk mötte vi upp mamma, R och Lilla E så jag fick stödja mig på mamma genom marknaden. Sen fick jag förvisso sota för min dumma idé på vägen hem i bilen och till kvällen. Usch vad ont jag hade och så även idag. Jag har aldrig varit på Jokkmokks marknad förut och igår var det 0 gradigt ute så då körde vi. Dock känner jag mig lite snopen såhär efteråt. Alla pratar om marknaden som värsta grejen och den är ju så känd men jag fick då ingen Aha upplevelse och lär inte besöka den igen...
 
Efter marknaden följde mamma, R och Lilla E med hem till Älvsbyn, dom hade ju husvagnen så den ställde dom upp på vår parkering och sov i den. På kvällen var det hockey på tv så jag, mamma och Freija kröp ihop i husvagnen och kollade på Melodifestivalen. Jag brukar inte se det längre, men nu kollade jag med dom andra tjejorna ;) känns inte som att man missat så mycket genom att inte titta på det tidigare.
 
Idag "betalade" mamma av husvagnsplatsen genom att städa lite här hemma hos oss. Hon är så snäll lilla Mamma. Jag dammsög vardagsrummet och det kändes. Fasen när ska denna värk släppa? Jag är sjukskriven fram till den 21 feb. Hoppas verkligen jag kan börja jobba igen då. Har fått låna en TENS-apparat från sjukgymnasten men tycker inte den hjälper nåt. I Fredags satt jag på Hälsocentralen i över 2 timmar och väntade. Hade fått en akuttid till att träffa en läkare och då blev jag sjukskriven. Ganska intressant att sitta där på HC i två timmar och se människor passera förbi. Det var jag och en farbror som hade akuttid och vi satt där medan dom som hade bokade tider gick in och försvann... en akuttid får max ta 10 min och vet ni vad det kostar? 200 kr! Galet när man ändå måste sitta och vänta så länge också.
 
Om inte värken gått över till den 21 feb så kommer jag få sitta där igen på en akuttid. Håller tummarna för att jag får slippa det! Men vad ska man gö liksom.
 
Idag har jag och mannen hjälpts åt och gjort palt. Mumsigt som tusan.
 
Nä nu ska jag lägga upp nå bilder till ett annat inlägg som kommer upp snart.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0