Skola, förskola funderingar.

Jag och barnen satt och pratade framtid. Skola, förskola och sånt där. Loke tyckte det var lite hemskt att Tossingen kommer få gå på förskola själv "Asså mamma han kan ju inte gå själv" söt plutt. Loke och Freija har ju alltid haft varandra på förskolan och Tossingen kommer bara ha sig själv. Förhoppningsvis ska vi väl inte behöva söka till förskola allt för tidigt utan vi ska spara dagar så Tossingen börjar till han är två år har vi väl tänkt. Känns helt galet att man redan sitter och funderar över sånt men allt måste ju planeras. I alla fall tänkas på. Sen vill man ju gärna få förskoleplats på "rätt" ställe. Jag kommer inte ha samma förskola som Loke och Freija gått på som förstahandsval utan jag ska försöka få plats på en annan som skulle funka bättre med dom större barnen och deras skola, men det är långt tills vi är där.
 
Nu väntar vi med spänning på att få veta vart Freija ska börja skolan, finns ju bara två alternativ så det blir ju det ena eller det andra. Det viktigaste för mig är att hon hamnar med sina förskolekompisar som hon känner. Jag hörde mig för lite på förskolan och Freija ska få besöka skolan i vår och sedan kommer deras fröken och besöker dom i förskolan. Känns så spännande allting, tänk att hon blivit så stor. Nästa månad blir hon 6 år! Vart tog tiden vägen?
 
 


Kommentarer
Mamma muuu

Ja alltså.....VART tog tiden vägen hon är ju snart äldre än E!!!Nä men huvva! Men det ska bli skoj då hon börjar skolan!Å hon lär gilla det också!

Svar: Ja det kommer hon nog :D stor tjejen!
Caroline Nilsson

2014-02-14 @ 18:01:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0