Liten i magen.

Hej & Hallå!
 
Barnmorskebesöket i Fredags gick jätte bra. Järnvärdet låg på 120-130 vi fick sticka i bägge händerna för det visade så olika. Urinen var prima och barnmorskan undrade vad jag åt för att få en sådan vacker färg på urinen. Hahaha är det någon gång man snackar urin är det tydligen när man är gravid. Mitt blodtryck var tydligen högre än vad det brukar, så skumt men det måste verkligen gå upp och ner medtanke på blodtrycksfallen. Nu har jag dock lärt mig att göra "tåhävningar" så fort jag får känningar av ett fall så då slipper det gå hela vägen. Tydligen får tåhävningarna igång blodcirkulationen riktigt bra och det hjälper verkligen. Himla bra tips till er som har det likadant.
 
Blodsockret låg på 5, nånting och jag fick höra världens sötaste lilla hjärta slå♥
 
Idag är jag i vecka 17 (16+1) har bokat tid för rutinultraljudet också som blev det 29 Januari. Tyckte det lät sent men det ska nog bli bra. Då kanske man ser lite mer också. Nu räknar man bara ner dagarna. Vill att dom ska gå super fort! Fick en morgontid också så jag hinner precis hem igen efter rul och börja jobba kväll. Sen har jag börjat få sammandragningar i tid och otid. Tydligen vanligt att få det såhär tidigt när man väntar tredje barnet. Jag tror inte att jag har känt av bebisen ännu. Känner så väl när livmodern drar ihop sig i en sammandragning, men inga bebisrörelser var jag vet. Mannen tycker magen är tråkig hehe. Det tycker jag med! ;) Ganska kul att jämföra med dom tidigare graviditeterna. Freija kände jag sent, Loke tidigt och den här ja vi får väl se. Det är ju ett bra tag sen man var gravid nu. Det blir ju nästan 5 år mellan senaste graviditeten och den här. Kroppen har ju nästan ställt om sig så man är som en förstföderska igen. Vet inte hur dom räknar men nästan.
 
Ja det var en ganska lång uppdatering om graviditeten♥
 
Instagram Carolinevnilsson.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0