Rutinultraljud.

 
Ja idag var det dags för RUL. Vi hade tid 9:40. Satt i väntrummet och tiden gick. Efter 35 minuters väntan letade jag upp någon personal i korridoren och frågade om dom hade glömt bort oss. Då hade det såklart blivit något fel med våran tid. Den fanns inte så vi var inte bokade alls, men dom sa klart och tydligt att det var deras fel så vi blev inklämda mellan två andra par som tur var. Extra lång väntan men så värt det.
 
Jag har varit så nervös i flera dagar, knappt kunnat sova på nätterna. Här om natten när jag i alla fall sov så drömde jag att vi fick se en snopp på skärmen under ultraljudet. Jag har aldrig varit så nervös och orolig inför ett rul som denna gång. Jag vet egentligen inte varför men man känner sig så lyckligt lottad som har två fina friska barn så vad säger att turen fortsätter man ska liksom aldrig ta saker förgivet.
 
I alla fall när det  var våran tur så fråga barnmorskan om vi undra om något speciellt innan vi satte igång. Jag sa att syskonen hemma gärna ville veta om det är en flicka eller pojke så det sa hon att hon skulle titta efter. Hon gick noga igenom hela bebisen från topp till små tårna och allt såg jätte fint ut. En frisk liten bebis som stolt visade upp hela paketet mellan benen både snopp och pung. Ja vi ska få en pojke. Freija och Loke ska få en lillebror!
 
När ultraljudet och mätningarna av bebisen var klar så räknade hon ihop måtten och fick oss till att vara i vecka 20+2 så vi hoppade fram en hel vecka. Jag har sagt hela tiden att jag tror att jag är en vecka längre gången för när jag läst i gravidapparna på telefonen har alltid nästkommande vecka passat in bättre på mig. Så tokigt att man själv känner sånt och så var det så. Vi väntar alltså inte längre någon midsommarbebis vårt första bf datum var 22/6 nytt bf är nu 15/6.
 
Jag frågade Freija om hon ska berätta för sina kompisar på förskolan att hon ska få en lillebror då satt hon och tänkte en stund sen svarade hon "Jag vet inte, jag är faktiskt lite besviken" Haha så ärligt svar, verkligen från hjärtat, men nu har hon och brorsan kommit överens om att Freija ska sköta bajsblöjorna och Loke kissblöjorna. Så jag vet faktiskt inte vad lillebror ska med en mamma och pappa till, storasyskonen har redan planerat allt in i minsta detalj och om lillebror skriker på natten så ska Freija springa ner och ge honom nappen säger hon.
 
Första reaktionen från barnen när vi kom hem var inte sådär wow wow. Dom brydde sig inte så mycket men när dom fått lite tid att fundera så blev det bara bättre och bättre. Loke kände första sparken från bebis idag och fråga "Varför sparkar den för? Är den hungrig, vad leker den med där inne?"
 
 
Våran lilla kille♥


Kommentarer
Felicia - Konstverk och mammaliv.

Åh vad mysigt! Grattis igen till er! <3

Svar: Tusen tack! :) allt känns så himla verkligt efter RUL nu vet man på ett ungefär vem det är som sparkar där inne :)
Caroline Nilsson

2014-01-29 @ 20:13:00
URL: http://feliciasbebis.blogg.se
Ann-Sofie

Grattis! Verkar ju bara födas pojkar detta året! På vår föräldrargrupp så var det totalt 5 par och alla utom ett skulle få en pojke. Eller ja, det sista hade inte tagit reda på könet så det kan tänkas det blir fem av fem. :)

2014-02-02 @ 19:58:07
URL: http://nattstad.se/fie


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0