Torsdag.


Nu har jag varit ledig två dagar och imorn går jag på min 26 timmars helg. Dessa två dagar har vi inte gjort många knop. Kidsen har lekt och jag har tvättat sängkläder. Sååå kul har vi haft. Men nu börjar det vara varmare ute så man faktiskt kan vara ute utan att frysa ihjäl. I Måndags morse var det 35- när vi traskade iväg till förskolan och jobbet. Påpälsade nå djävulskt. Men barnen frös i alla fall om ÖGONEN!!! Kanske skulle ha klätt dom i ögonbindel också och dragit dom i pulkan till förskolan. Vi höll värmen genom kläder och att småspringa dom 200 meter eller vad det kan vara fram till förskolegrinden. Tur vi har nära.
 
Annars då. Jo vi har nu påbörjat nedräkningen inför RUL. Nästa Onsdag är det dags. Alltså 6 dagar kvar. Jag är sjukligt nervös men samtidigt förväntansfull och prillig. Barnen har fått lyssna på hjärtljuden här hemma och säger att det låter som vinden. Liten i magen har börjat kicka lite smått ibland får man sig en liten putt på någon av sidorna i magen. Tror de var i Söndags som jag kände rejäla rörelser men efter de har jag bara känt små puttar. Vi är nu i vecka 19, så kommer vara i vecka 20 när rul är.
 
Många frågar om vi ska ta reda på könet och ja det ska vi om det går att se. Kan ju vara en blyg bebis också men på Onsdag vet vi kanske. Eller så får vi gå ovetande och vänta på HEN ;) Vi har sedan länge haft två namn spikade. Hoppas bara att det passar de lilla livet när hen väl är ute, men det tror jag nog. Både Freija och Loke var ju bestämt innan och nog passade det dom.
 
Nu ska jag rensa bort mina vissna tulpaner och börja med den kalla såsen till dagens middag. Lax i ugn med potatis och romsås. MUUUUUMS! Barnen kommer dock inte bli lika lyckliga som jag när det serveras hehe. Fisk är nyttigt, man blir smart av fisk. Ät och känn intelligensen flöda barn...


Kommentarer
Mamma Evelina

Mejas namn var också bestämt och även namnet till lillen i magen nu. Och hon var en Meja och jag tror även de blir samma med denna bebbe.

Svar: Har man redan vant sig vid att kalla bebis en sak i magen så tror jag det känns ganska självklart när den väl är ute.
Caroline Nilsson

2014-01-25 @ 17:25:06
URL: http://loon.blogg.se
coffeeandcupcake.blogg.se

Fina blommor :) Hoppas du får en trevlig helg :)

2014-02-07 @ 19:20:41
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0