Kalas.


Freija ska ha sitt första riktiga 6 års kalas sista helgen i mars. Vi har laddat upp med lite fina servetter, sugrör, muggar och tallrikar och precis skickat ut inbjudningar till 6 stycken kompisar som hon ville bjuda.
 
Idag har jag även köpt den första presenten. Nämligen ett par inlines/rullskridskor och skydd till det. Ska bli kul att se henne glida över Lövis som bambi på hal is. Det bästa med dessa inlines var att man kunde välja att ha hjulen på rad eller två hjul bak och ett fram för bättre balans.
 
Sen önskar hon sig en sjöjungfru barbie, men det finns ju en hel uppsjö utav dom så jag har ingen aning om vilken specifik det är hon vill ha. På Lördag ska ju lilltuttan och mormor fara på leksaksaffären så ska hon få välja present själv som hon får av mormor och morbror E eftersom vi kör ett litet mini kalas då.
 
Vad ska man egentligen göra nu när man ska ha ett riktigt barnkalas? Fiskedamm ska vi ha men mer då? Ska dom bara leka tillsammans eller ska man ha "lekar" som man anordnar. Ja detta är ju vårat första riktiga barnkalas så både jag och mannen är helt lost. Jag minns när jag var liten och mina kusiner hade kalas då var det alltid obligatoriskt med gräddykning. Alla barn fick en tallrik med vispad grädde och på tre skulle alla dyka ner i sin tallrik och leta rätt på en godis. Försten att hitta godisen vann ett pris har jag för mig. Det var skoj men gode kladdigt hehe. Det kanske räcker med fiskedamm och "fri lek"?
 
TIPS MOTTAGES! ;)


Kommentarer
Therese

Åh kalas ja 😊 Fiskdam är ett måste. Jag upplevde att Frilek mest är ett springande o jagade. Jag skulle föreslå att ha nått mer. Typ sätta svansen på grisen, spela musik o stoppa å sätta sej, en får inte plats osv)litet pris. Kolla på kalaslekar på nätet. Det är uppskattat. Lycka till 😃

2014-03-19 @ 05:35:27
URL: http://smakad.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0