Prisa skatteåterbäringen!

Folk hurrar och gör glädjetjut på Facebook över sina förmögenheter dom ska få tillbaks på skatten. Själv funderar jag på hur jag ska spendera mina 400 riksdaler som jag skulle få tillbaks. 40 cheesburgare på donken? 400 tuggummin? 40 onödiga prylar från 10 kr lådan på Ica? Lyckan är obeskrivlig. Hehe. Samtidigt ska man ju vara hjärtligt tacksam så länge man slipper betala tillbaks. Det har hänt mig en gång och det var inte roligt!
 
Just nu sitter jag i kö till Försäkringskassan. Började på plats 100+ i kö och är nu nere på 25. Det går undan. Mobilen ligger och tutar bredvid mig. Tuuuuuut, tuuuuut!
 
I eftermiddag kommer Lina och Dessi på besök, minns inte ens senaste jag träffade Lina det är evigheter sen. Ska bli så kul att återse henne och få sig en uppdatering om hur hon har det i storstan.
 
Åh vad mycket klokare man blev efter att ha fått prata med FK då. Tydligen väntar dom på några inkomstuppgifter från min arbetsgivare och dom har till och med skickat ut en påminnelse på det men inget verkar hända... vad fasen. Typiskt denna kommun att ligga på latsidan eller latsidan och latsidan det går inte undan alla gånger om jag säger så. Ska ju skicka in ytterligare underlag på min fortsatta sjukskrivning också undra hur länge allt ska behöva ta vet ju att dom har handläggningstid på 30 dagar.
 
Snick snack, snickelisnacksnack....
 
Igår var vi på Leos lekland. Jag var väl inte det roligaste sällskapet då jag i princip inte kunde göra något där. Det är ju mycket klättrande och aj aj för kroppen, men barnen var överlyckliga. Ni skulle sett Loke när han fick träffa självaste Leo och göra en high five. Han skaka som en asplöv men var så lycklig efteråt och sa att Leo hade en mjuk tass. När vi skulle åka hem ropade han "Tack Leo för jag fick vara på ditt äventyr" Så jäkla söt! Dom hade ju byggt om jätte mycket sen vi var där sist och det fanns massa nya grejer.
 
 
Även stora pojkar har roligt i bollhavet. Haha.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0