Tillväxt ul och provsvar.

I Onsdags fick jag svar på tre av proverna. Crp, järn och ämnesomsättningen. Crp:n var ingenting samma med ämnesomsättningen, järnet visade anemi, men jag låg på samma nivå 2007 och 2009 när jag väntade syskonen så vi skulle avvakta. Dom resterande två provsvaren har jag inte fått och jag orkar inte ringa och jaga dom heller tycker det är barnmorskans jobb att informera om det nu skulle vara något.
 
Imorse klockan 09:00 infann vi oss på PÄS och Spec mödra för tillväxtul. Allt såg jätte fint ut med vår lilla pojke. Han ligger långt ner i magen och långt in. Dessutom låg han plus 5% på viktkurvan så det fanns inget att klaga på alls. Han låg även med huvudet neråt men nog tror jag det finns plats till att snurra runt igen om han skulle vilja det. När vi mätte magen i vecka 25 blev ju måttet 21 cm, men eftersom han ligger så pass långt ner och in i magen går det inte att få det rättvist. Läkaren på spec mödra sa att följer jag nu den här kurvan som jag påbörjat så ser han ingen anledning till att jag ska behöva komma in igen.
 
Sen frågade han om vi hade några frågor och det hade jag inte. Han sa "Ja du ser ju inte speciellt orolig ut" Nä jag är ju som van efter 2 tidigare graviditeter med tillväxtul har ju alltid fått fara på det och det har aldrig visat några konstigheter. Han sa ja det blir ju säkert ingen stor bebis, men det har dom ju alltid sagt och ut kom en tös på 3275 gram och en pojk på 3380 gram ingen av dom var fullgångna graviditeter så han såg lite snopen ut när han läste det i dom gamla journalerna. Hehe. man ska lita på sin magkänsla.
 
Trevlig helg på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0