20 Juli Astrid Lindgrens Värld.

Vi åkte från Ingarö vid 06:00 på morgonen. Började dagen med frukost på Mc Donalds sen gasa vi på mot Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld. 



Vi kom fram nästan precis 10:00 när dom öppnade. Om jag inte minns fel tror jag det kostade 20 kr att parkera. 

Vädret var bra, och vi var alla förväntansfulla över att få gå in på området. Det var mycket folk, speciellt från Norge, Danmark och Finland, men området var så pass stort så man reagerade inte så mycket över folket förutom vid föreställningarna och när magen kurrade då märktes det att de var folkat. 

Vi började med att se oss omkring och försökte få ett hum om området. Jag och kartor är inget dunder kombo 😂 sen såg vi en föreställning med Emil i Lönneberga. 



Vilka fantastisk skådespelare dom är, både stora och små. 

Vi såg även föreställningar med Pippi Långstrump och Karlsson på taket. Prussiluskan, Kling och klang såg man flitigt gå omkring på området. Freija hann till och med sno åt sig en kram av prussiluskan. Kling och klang påpekade för mig att 11:00 fikan är den viktigaste fikan haha en slät kopp kaffe. 





Karlsson på taket hoppade runt bland publiken och bytte kepsar på folk. Han är busig han. 


Freija och Loke testade toaletten hos Nils Karlsson pyssling. 


Och Loke blev trött så han gick och la sig. Under sängen ser ni "tjillivippen hålet" där kröp vi in och upptäckte den läskiga källaren. 



Jag skulle kunna skriva massor om hur fint och kul det var där, för det var de verkligen. Jag kan varmt rekommendera Astrid Lindgrens värld. Freija och Loke var i en perfekt ålder (7 år & 5 år).





Jag har massor med bilder men jag tror det räcker nu. Freija och Loke köpte souvenirer. Loke köpte mysse och bysse. Freija köpte en Madicken hatt sen köpte dom guldpengar. 

Efter våran heldag på området så åkte vi  till Hultsfred där vi skulle bo. Vi hade bokat en lägenhet med frukost. Det var ett toppen ställe. Trevlig personal och perfekta lägenheter med badkar(!) så ungarna fick minsann bada. 

Freija hittade direkt kompisar både från Sverige och Danmark. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Barn är verkligen fantastiska när dom "nätverkar" och förstår dom inte varandra fullt ut så kommer dom på ett sätt att göra sig förstådda. 


Utanför vårat boendes reception.
❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0