Påväg hem till Norr.

Söndag morgon gav vi oss iväg i gryningen. Vi styrde mot Sundsvall där vi hade bokat en svit på Södra Berget. Vi har länge pratat om det hotellet efter att vi fått tips om hur fint det ska vara så nu slog vi till. 



I våran svit så hade vi egen bastu. 

När vi kom fram till Sundsvall så började vi dagen med ett besök på Ikea. Det blev en ny vardagsrumslampa och annat småkrafs. Bilen var ju rätt så fullproppad redan från början så det fick inte plats så mycket. 

Sen blev det en runda på Lager 157 innan vi åkte och checkade in på hotellet. När vi anlände var vädret rent utsagt skit(!) det var tjocka över hela Sundsvall så den omtalade utsikten uteblev under hela dagen och kvällen. 

På rummet väntade iallafall en gottebricka på oss. 


Den gottebrickan var imponerande tyckte Tosse. Bara en massa nam nam.

På hotellet fanns det en bowlinghall, lekrum, restauranger, gym m.m. Barnen gillade lekrummet. Jag och mannen körde ett par omgångar biljard, snacka om att det var evigheter sen. 

När det vankades middag tig vi bilen in till stan och åt på en kina-restaurang. Helt okej. Åskan dundrade utanför när vi satt och åt och regnet fullkomligt öste ner från himlen. 

Efter middagen åkte vi tillbaks till Berget och slog igång bastun. Barnen kikade på tv och mannen gick ner till lekrummet med dom medan jag nattade Thor. Sen bastade vi och mådde gott. 

Avslutade kvällen med Wallander på tvn. Vi hade två tv-apparater. En där barnen sov och en i vårat sovrum. 

ZzZz.....

Vi sov gott hela natten, och vaknade upp till en grym frukost! Jag tror det är den bästa hotellfrukosten jag varit på. 



När vi var mätta och belåtna så checkade vi ut och påbörjade färden hem. Vi stannade till i Umeå och åt lunch. Jag köpte även en regnjacka och regnbyxor till mig själv på Intersport och mannen hittade äntligen nya skor!

Ja det var väl den semestern i runda slängar. Toppen veckor på vift. Längtar redan till nästa sommar och semester.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0