Förberedelser.

 
Ja, snart nalkas ljuva sommar och skolavslutningen knackar på dörren. Eller Examen som di säger här uppe. Klänningen är redo som Freijsan valt ut, likaså skjortan och de halvlånga shortsen som Loke har valt, men vädret? Vart tusan är solen och värmen? Jag skickar in min klagan, det gör jag för jag vill ha det som de var förra året. 25-30 grader och strålande sol. Bad hela dagarna långa, glass i stora lass.
 
Spanade in Langtidsvarslet på Yr.no har vi tur får vi TVÅ dagar med 15 grader framöver...
 
Idag knåpas det tavlor här hemma. Har gjort tre stycken som ni får se senare.
 
Mannen har jobbat natt några nätter, snacka om jobb att hålla barnen någorlunda tysta på dagen när han försöker sova. Vi har hängt hemma hos gammelmormor och fördrivit mornarna jag och Thor, medan storisarna har varit på förskola och skola. Imorse drack Thor och mormor kaffe först tog han muggen till sig, sen putta han den framför mormors mun. I tur och ordning fick dom varsin klunk. Så gulligt.
 

Idag hittade han min gamla docka att vara go med.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0