10 månader.


Hipp hipp hurra 10 månader idag!
 
I förmiddags var vi på bvc för 10 månaderskontroll. Killen väger nu 10155g och är 74 cm lång. Jag får inte riktigt ihop det där med längden och klädstorlekar för han drar ju 80-86 på kläder men är bara 74 lång men jag antar att det är magen som behöver lite extra tyg det där hullet jämnar som ut längden.
 
Sen fick stackars göra halsprov, ta temp i bumben, han som är van vid örat och lyssnas på med stetoskopet. Slemmet verkar sitta i dom övre luftvägarna så vi ska fortsätta med Bricanyl 3 gr om dagen. Är det inte nämnvärt bättre på Fredag så måste vi boka en läkartid. Det brukar ju vara lättare sagt än gjort här... men fick jag ingen tid via VC skulle jag ringa på BVC så skulle dom fixa.
 
Han klarade alla 10 månaderstest i alla fall. Krypa, ställa sig upp, bonka med klossar och pincettgreppet fast han var inte sådär jätte intresserad av att visa upp sina kunskaper. Fanns ju så mycket annat att peta och se på och grejerna som sköterskan visa upp var ju föga intressanta.
 
Nu är det bara 2 månader kvar till the BIG day. 1 årsdagen! För min del hade det gärna kunnat vara 1 år kvar. Tiden går så jäkla fort. Han är ju min lilla lilla bebis.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0