Lördag.

Vaknade 07:30 för att hinna med mysfrukost med pappa och C innan dom skulle hjälpa min faster och hennes familj att bära flyttkartonger. Sen gjorde vi oss i ordning för en dag på stan. Vi tog bilen till Värmdö Marknad och ställde den på långtidsparkeringen för pendlare sen köpte vi busskort för att åka buss och som en 100%ig sthlmare så fick vi dra ett maraton till bussen. För att slippa stå och vänta i 15 minuter ;)
 
Vi hade som plan att vara i stan 10:00 och det var vi. Första stoppet var Skrapan på Söder där vi skulle köpa godis till lilltuttan. Hon ville ha godis från USA. 158 riksdaler för lite småplock. Dessi hittade ett par byxor på Monki. Sen tog vi tunnelbanan in till stan. Strosade runt i Gallerian, köpte ett akvarium till Loke. Haha ni ska tro att det va kul i säkerhetskontrollen när min väska blev utplockad för kontroll "Asså jag har en plastakvarium till sonen där i" haha. Eftersom att akvariet tog upp typ hela väskan så var det fyllt med strumpor, underkläder och annat jox. Sjuk kul. Haha min humor. Kan ju tillägga att akvariet är av leksakstypen.
 

Sen så besökte vi Victorias Secret. Tycker den är så sjukt dålig dom har inte mycket och trångt är det. Vi gick typ en runda där inne och sen fortsatte vi vår tur och magen började kurra så det blev ett stopp i Kungshallarna för lite påfyllning av mat. TACOBAR! Varför finns inte det här? Så sjukt jäkla gott. Love it. Det är ett måste när man är nere. Sen promenerade vi ner mot Stureplan nästa mål var ABBA-Museet. Jag var inte sådär jätte sugen på det. På Stureplan stannade vi i alla fall till och tog en latte på Starbucks. Vi satt i fönstret och kikade på folk och VEM passerar inte på andra sidan vägen haha. Så kul... Babsan... och Dessi blir paparazzi och drar en massa bilder på Babsan och jycken som fortsätter sin promenad. Himla kul att sitta sådär på fönsterplats och bara se folket vandra förbi.
 

Sen så traskade vi till Kungsträdgården där vi tog spårvagnen ut till Djurgården för att besöka ABBA-museet. Min inställning var ju väldigt splittrad kände inte alls riktigt för att gå på museum och dyrt var det (haha tanten) Men när vi kom in ja då ändrades min inställning direkt både jag och Dessi var i princip rörda till tårar, rysningar i hela kroppen. Det var inte bara ABBA som visades upp utan massor av svenskar musiker. Det var verkligen en upplevelse och jag rekommenderar ALLA att besöka museet. Under besöket kunde man sjunga karaoke, uppträda på en scen med ABBA i 3d, göra quiz m.m. Vi sjöng karaoke i ett litet bås med gardin som enda skyddet mot omvärlden så man vågade ju knappt skråla. Haha. Men vi gjorde det och nu kan vi lyssna på det på museets hemsida med koden som vi hade på biljetterna.
 
 

Efter museet så åkte vi djurgårdsfärjan till Slussen och tog bussen hem, och ja vi sprang igen för att slippa vänta 15 minuter på nästa. Hemma var det i princip bara göra sig i ordning för turné nummer 2. Nämligen det vi kom dit för musikalen även den var ju på djurgården närmare bestämt Cirkus.
 
Innan musikalen åt vi på en grekisk restaurang. Vi åt Souvlaki fy tusan så gott. Hundra år sedan jag åt det sist. Sen så bar det av mot Djurgården igen med spårvagnen.
 

Och hur var musikalen då? Jag tycker den var skit! Men det går inte att sticka under stolen med att både Peter Jöback och Helene Sjöholm har en jäkla pipa. Fy tusan så dom sjunger. Det liksom skär in i hjärtegropen och Johan Glans han är ju för rolig. Han drog många roliga skämt, men nej jag skulle inte vilja se den igen.
 
När musikalen var slut var vi typ först ut från cirkus vi skulle ju hinna med första spårvagnen och det gjorde vi och sittplats fick vi också. När vi kom till centralen var det fullt med skummisar. Fattar inte hur jag har kunnat gå där orädd. Dessi kollade på alla "annorlunda människor" och jag bah "Sluta glo! Raska steg" som en jäkla pensionär! När vi kommer ner på tunnelbaneplattformen så säger Dessi "Vi ställer oss nära dom där dom ser gamla och trevliga ut" När vi kom till Slussen fick vi stå och vänta på bussen i 11 minuter! E-L-V-A! Brrr! ;) Vi var hemma 23:50 och då var det typ bums i säng. Trött sliten och lite smått irriterad på ingenting. Tror det var pga tröttheten efter att ha varit igång hela dagen. Vi hade ju haft en toppendag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0