Söndagen i Sthlm.

Här hade vi nog faktiskt sovmorgon. Tror vi drog oss till närmare 08:30. Sen gick vi upp och åt mysfrulle med pappa och C. Kollade på tv och chit-chattade en stund innan vi började städa upp i vår lilla sovvrå. Vid 11:30 så skjutsade Pappa och C oss till Älvsjö där vi skulle hälsa på Dessis kusin och hans familj. Vi blev bjudna på lunch och fika. Lunchen bestod av Lax, potatis och sötpotatis i ugn, sallad, goda såser och bröd. Riktig lyxlunch. Sen blev det kaffe och nybakad kaka.
 

Vid tretiden var det dags att tacka för oss och fortsätta färden med pendeltåg mot Arlanda. Vilken himla tur att vi är pensionärer och vill ha mycket tid på oss. För strax efter att vi hade åkt inträffade en olycka som stängde av alla tågtrafik phuuu! På Arlanda blev det en ceasarsallad på mc Donalds för mig och burgare för D. Innan vi satte oss längst fram vid gaten för att invänta att boarda planet och vi stod först i kö även denna gång. Haha. Tanterna på tur liksom. Historian med säkerhetskontrollen har jag ju redan kört i tidigare inlägg så har ni missat den får ni gå tillbaks i inläggen ;)
 
Flygresan hem gick bra men tusan vad det blåste vid landningen så pass att Dessi blev lite skrajsen. På Kallax hämtade älsklingen upp oss och i bilen hade han blommor till mig. Vi firade 3 åring bröllopsdag i Söndags och 10 år tillsammans. Tiden går fort när man har roligt. När vi kom hem sov både Freija och Thor men Loke kasta sig om mig och gav mig en bamsekram. Jag var så kramsugen så jag var tvungen att gå upp och väcka Freija också för att ge henne en kram. Thor lät jag faktiskt bli fast det var svårt att göra det. Ville inte väcka honom om han skulle få svårt att somna om.
 

Ja det var väl den resan, har verkligen haft det SUPER! Bara gjort de vi vill göra, ingen stress och massor med god mat och trevliga upptåg. Det får vi göra om, kanske i sommar eller höst.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0