Tisdagen.

Igår hade jag NOLL middagsplaner och när klockan började närma sig 16:30 kände jag att det var dags att börja fundera ut något. Enkelt och snabbt det får blir pannkakor (plättar här uppe). Då var ju saken bara den att vi hade inte ägg hemma så jag googla ett recept utan ägg sen slängde jag ihop smeten började grädda första pannkakan och tyckte smeten var för jäkla tjock, men tänkte att det kanske skulle vara så för att det var utan ägg. Så jag gräddade ett par st innan jag insåg att jag hade vänt på receptet. Så det var bara att ösa på med mjölk i smeten för att rädda den. Jag gick ju miste om ett par pannkakor och mjölet tog slut så jag fick göra en sats på rågsikt också, men mannen tyckte att dom smakade bra i alla fall. Så det blev en himla massa pannkakor här hemma igår. Både tjocka och tunna haha. Ofrivilligt tjocka.
 
Idag ska vi till Piteå med svägerskan. Jag ska shoppa lite kalasprylar.
 
Igår när Freija var i skolan var jag, Loke och Thor hem till E och hälsade på deras nytillskott och lilla E. Så kul att träffas då det inte händer allt för ofta. Sockersöta flickor.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0