Torsdag - Fredag.

Tänkte dela upp våran Stockholmsweekend i olika delar.
 
Torsdag.
 
Vårat plan lyfte från Luleå vid 19:30. Vi hade turen att hamna bredvid varandra trots att vi inte hade bokade platser, men som de pensionärer vi är så stod vi ju först i gaten när det var dags att boarda planet. Haha detta lyckades v med på både dit och hemväg. Tanter! Sen kom det lilla barnet fram inom oss "Pax för fönsterplats" Jag fick fönsterplats ner och D fick fönsterplats hem. Inte för att det var något speciellt det var ju både mörkt och molnigt där uppe i himlen. Vi lyssnade på Spotify och resan gick fort.
 
Nr vi kom fram till Arlanda tog vi Arlanda Express till Centralen där hämtade C upp oss med bil så vi snabbt och smidigt kunde ta oss ut till ön. Vi var väl hemma strax innan 22:00 trötta som bara den så vi somna fort efter att vi hade pratat med pappa och C en stund.
 
Fredag.
 
Hade ställt klockan på 07:30 för att ringa och se om mannen var påväg till skolan med lilltuttan. Vakna 06:00 och D vakna 06:20 haha. Vid 08:30 var vi redan påväg ut. Jag körde till Värmdö Marknad och där fick D ta vid och fortsätta körningen på den större vägen ;P Vi åt frukost på Mc Donalds. Sjukt underskattad jag älskar deras toast. Sen hade vi stämt dejt med min faster och hennes man så det bar iväg dit för att hälsa på och spana in deras nya lägenhet. Åh vilken lägenhet. Så himla mysig och dom bor i ett perfekt läge. Nära till stan och köpcentrum. Riktigt lyxigt. Det var såå kul att träffa dom. Fina faster och fina A
 
Efter vår visit där så åkte vi till Nacka Forum. D shoppade litegrann. Själv köpte jag ett par käcka tofflor till jobbet eller att ha hemma att skrota runt i. Mina foppisar har ju hängt med sedan 2008 ;) hållbara.
 
När vi kände oss färdiga med shoppandet så styrde vi mot Fisksätra och Saltsjöbaden för att spana in mina gamla kvarter. Jag körde! ;) Vi åkte även förbi Solsidan. Sen åt vi e utav de bästa pizzor jag någonsin ätit i Saltsjöbadens Centrum. Den var såååå jäkla god!
 
 
Tanten kör "Toya".
 
Ja vad gjorde vi sen då? Om jag inte minns fel så åkte vi till Nyckelviken för att spana in huset som var med i Skilda Världar. D gillar eller gillade den serien när den gick på tv så det var klart hon skulle få se Bovallius gula hus. Inne i huset låg ett café så vi passade på at "Pudra näsan" ;) Vi hittade ett maffigt träd som var ihåligt så vi hoppade in i det och kände oss som hemma.
 
 
Efter Nyckelviken for vi till Sickla och kollade i fler affärer. Jag köpte en ny resväska så köpte vi lite nam nam till kvällen. Choklad, chips, Chilinötter o PK Sen väntade vi in C som kom från jobbet och skulle åka med oss hem. Det blev en heldag på vift. Så vi var en smula trötta hem och vila en stund och läsa bok innan vi åt middag och for iväg på nästa äventyr.
 
Nästa äventyr var att besöka en vän till mig nämligen Karro, hon  bodde super mysigt en 2a med bastu och superfint badrum(!) Avundsjuk JAAAA! Vi drack kaffe och chit-chattade en smula. Kul att träffas. Efter besöket där tog vi en liten cruising i Gustavsberg. Visade D vart mamma och mormor bott. Vid 22:30 var vi hemma igen. Men vi somnade inte förens ca 01:30 vi låg och lekte bokstavslekar haha. Såna som man lekte när man var liten typ om jag säger Anna måste du fortsätta på ett namn som börjar på A eftersom att Anna slutar på A...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0