Ullared - Gekås.

 
I Augusi for jag och en arbetskollega/vän på en riktig roadtrip 140 mil enkel resa for vi till Ullared! Trodde aldrig det skulle bli av egentligen men Johanna hon är en trogen roadtripvän hon, lika spontan som jag. En Torsdagseftermiddag packade vi bilen med bäddmadrass och viktiga pryttlar och for. 
 
 
 
Vi bäddade ner baksätena så vi kunde bädda med bäddmadrassen och ligga raklånga när det var dags att sova. Vi körde till Gävle där sov vi på en bensinmack. Mitt i natta hör jag hur en bildörr liksom dras åt sidan så snabbt upp med huvudet och kika ut genom bakrutan, precis vad jag trodde piketpolisen. Jag känner igen en polisbil/buss med blotta örat 😂 skämt åsido. Där låg vi nerbäddade med hårspraysflaskan i högsta hugg! 
 
Vi sov tre timmar innan vi fortsatte vår resa neråt landet. 
 
 
Vi kom fram till Ullared vid 11:30-12:00 sen hade vi åtta timmar på oss att mangla igenom varuhuset. Vi shoppa, vi åt och vi shoppa. I början höll vi ihop men sen märkte vi nog båda att skulle vi hinna det här var det bara köra sitt egna race. Så, så blev det. Vi ringde varandra ibland när vi hade tappat bort oss. 
 
 
Mycket shopping blev det. Så pass att vi undrade hur vi skulle få plats att sova i bilen påvägen hem. 
 
 
Ni ser ju själv, fullt vare här(!) haha. 
 
Efter en full dag med shopping så packade vi in grejerna i bilen sen så åt vi middag på en restaurang utanför varuhuset som hade Kina/sushi buffé. Gotti gotti. 
 
Sen hoppa vi in i bilen och körde ca 1 timme innan vi var helt slut efter shoppingen så vi var tvungna att stanna och sova. Denna gång också på en mack. Eftersom vi sov i bilen ville vi sova på bemannade mackar så vi inte var helt öde och ensamma. Denna natt sov vi länge! Från typ 22:00 till 06:00. 
 
Morgonen grydde och vi knata in på macken och köpte oss varsin kaffe sen började vi vår långa resa hem men några planerade stopp efter vägen. Vi hade bestämt att stanna på Netto i Köping och Brahehus vid Gränna. 
 
 
Sen hade Johanna stora planer på att stanna och plocka Ljung och palla äpplen 😂 Sagt och gjort vi gjorde bägge delar. Ett litet äpple fick hon tag i. Så även Ljung direkt från vägkanten med exklusiva spindlar 😂 Vi hade en grön spindel med oss länge i bilen, först klättra den på mig och ett par timmar senare på Johanna. Klart man ska ha med sig husdjur på semestern. 
 
Detta var verkligen en rolig resa som jag hoppas vi kan göra till en årlig tradition. Själva resan var nästan roligare än shoppingen Och Johanna är så kul för hon har sämst lokalsinne. I typ Jönköping kunde man höra henne har vi passerat Sundsvall, Gävle eller vad som. No idé liksom 😂 Bästa bruden! ✌🏼️
 
Här får ni en glutt på min shopping. 
 
 
❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0