Mumin hemma hos mig.

 
Som ni kanske har sett i tidigare inlägg så samlar jag på muminmuggar. Här om dagen gjorde jag en ommöblering i mitt muminskåp alla de muggar ni ser på bild står inte kvar i skåpet och det har även tillkommit någon liten rackare, bland annat japan muggen. Nu har jag iallafall bara utgångna muggar samt specialmuggar i vitrinskåpet. Resten har jag gömt undan på hemligt ställe. 
 
Jag har ju även ett helt ställ i köket med muggar som jag använder. Jag räknade alla muggar för ett tag sedan och då tror jag att det var 85 stycken. Sedan dess har det tillkommit 2 stycken så nu är vi uppe i den rara summan av 87 stycken muminmuggar då är det alltså både unika och dubletter. 
 
Jag älskar säsongsmuggarna, men det två senaste vintermuggarna har varit ganska trista. Ser fram emot att få se den nya som släpps nu i Oktober. Hoppas den blir fin. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0