Surströmming.

 
Igår stod det surströmming på menyn hemma hos oss. Barnen äter det inte, men vi vuxna tycker verkligen att det är en delikatess. Så mumsigt. 
 
Alla äter ju surströmming på olika sätt. Vi köper alltid en burk med hela fiskar, jag tycker att det är godare än fileér. Sedan har jag ett mellanhårt tunnbröd, gräddfil, rödlök, potatis, smör och tomat. Jag brukar ha lite dill också men just denna gång blev det utan. 
 
När jag var yngre tyckte jag surströmming var den värsta måltiden som fanns bara lukten gav mig kalla kårar, men när jag provade att äta det i vuxen ålder var det ju supergott. Många rätter jag ratade som barn älskar jag idag. Tur att man kan förändras, tänk vad mycket gott man hade kunnat missa annars. Sushi är ju en annan rätt jag lärt mig tycka om. Det var lite speciellt från början men nu tycker jag att det är helt okej, men det är inte all sushi som är god. 


Kommentarer
Angelica Wåhlin

Har aldrig ätit surströmming, men det där såg ju verkligen sååå gott ut!

Svar: Det är jättegott men man får inte låta sig luras av lukten. Nuförtiden tycker jag att det luktar ljuvligt när man öppnar en burk. Ska man beskriva smaken med ett ord så är det salt, med tillbehören sen blir det en perfekt blandning.
Caroline Nilsson

2019-08-14 @ 11:09:13
URL: http://angelicawahlin.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0